pik

brevkassespørgsmål

pik

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år

Mig og min kæreste har talt om sex men vi er lidt usikre hvordan vi gør hjælp

Svar:

Hej med dig

Det kan jeg godt forstå, i er usikre på. Nu når i er så unge, er det hele ved det andet køn nok utroligt nyt for jer.

Der er forskellige former for sex, men det som er mest normalt er nok den måde man laver børn på. Det vil sige hvor drengen har stiv penis og fører den ind i pigens skede, som er et hul der sidder imellem urinrøret og røven. Når man har sex, skal man huske at bruge en form for præventation f.eks. kondom, så man ikke risikere og få et barn, eller måske en farlig kønssygdom.

Noget andet jeg syntes det er vigtigt du ved er, at det faktisk er ulovligt og have sex hvis man er under 15 år. Jeg kan godt forstå det virker uretfærdigt, nu når i har lyst. Men loven er blandt andet lavet for, at beskytte unge, da de tit faktisk ikke er helt klar psykisk og fysisk til og have sex.

Hvis man ikke er psykisk klar, er hvis man ikke føle sig parat oppe i hovedet. Sådan kan man også godt føle det, selvom man et sted stadig ønsker og have sex.
Jeg synes i skal prøve at gå stille og roligt frem, og måske ikke nødvendigvis bestemme Jer for at I skal have sex nu. Giv Jer god tid til at kysse, kæle og nusse hinanden uden at det absolut skal ende med samleje. Jeg er sikker på at i nok skal nå det. Jeg synes ikke det lyder som om i egetnlig er rigtig klar, så træk lidt i bremsen og bare nyd hinanden...så kommer det med sex helt af sig selv når i er klar og bare slet ikke kan vente mere.

Jeg håber du kan bruge svaret

Med venlig hilsen Paw