Penishoved vil ikke frem
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej, jeg er en dreng på 15. Jeg har været lidt nervøs for, at der er noget i vejen, for jeg kan ikke trække forhuden helt tilbage så mit pikhoved kommer frem. Har set, at mænd normalt kan det. Frygter lidt, at jeg lider af forhudsforsnævring. Gør jeg det?

Svar:
Hej med dig
Jeg kan godt forstå du kan være nervøs, hvis du frygter der er noget galt, fordi andre kan få huden tilbage når nu du ikke kan. Så håber, at jeg kan berolige dig lidt, med det svar jeg giver dig her.
For det er meget normalt, at unge drenge ikke kan få huden helt tilbage. omkring den alder du er nu, begynder huden og udvide sig, så det pludseligt kan lade sig gøre, så du kan prøve og vente lidt endnu. Men hvis du ikke kan få gjort rent, bag pikhovedet eller det irritere og gør ondt på dig, har du helt ret i, det godt kan være du har forhudsforsnævring. Så vil det være en rigtig god idé, at tage til lægen med det, så han kan tjekke dig.
Jeg kan godt forstå, hvis du syntes det er for flovt, eller måske endda er nervøs over at gå til lægen og få stillet en diagnose. Men først og fremmest, så har lægen prøvet det mange gange før og er professionel og hvis det viser sig du har en forsnævring, kan det for det meste ordnes med en recept på noget creme. Cremen gør, at når du smører den på din forhud begynder det og udvide sig, indtil du kan trække forhuden tilbage.
Jeg håber du kan bruge svaret
Med venlig hilsen Paw