Penis størrelse?
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Hejsa.
Jeg er en dreng på 17, som undrer sig lidt, fordi jeg gerne vil vide om min penis er normal størrelse.
Den er 18 cm i stiv tilstand, men er det "lille"? Min kæreste siger den er perfekt, men taler tit om sin eks, som havde én hun ikke engang kunne holde om...
Det gør ret ondt, især fordi jeg synes det er et ømt område, da jeg ikke selv kan gøre for det. (personlig mening)
Tak for svar

Svar:
Hej med dig
Penisstørrelse kan for mange drenge være et ømt område, fordi man som du siger, jo ikke kan ændre på den størrelse man nu engang har.
Med det sagt så har din penis en helt normal størrelse. Hvis du kunne tænke at læse mere om størrelser, udvikling og andre ting om en penis kan du læse mange forskellige ting på denne hjemmeside.
Du skriver også at din kæreste nogle gange snakker om at hendes eks kæreste havde en penis hun ikke kunne holde om. Det er ikke nødvendigvis en god ting, at din kæreste slet ikke kunne holde om sin eks kærestes penis. Det kan nemlig for nogle piger gøre ondt hvis penis er meget bred/stor, fordi pigens skede derfor bliver udviddet ekstra meget.
Men jeg forstår godt at det kan gøre ondt for dig at høre hende snakke om hendes ekskæreste, fordi du bliver i tvivl om du så er "god" nok. Da hun bekræfter dig i, at at du ER god nok og du også i dette svar er blevet bekræftet i, at du er helt normal i udviklingen af din penis kan du huske på dette, hvis du igen kommer i tvivl. Jeg forstår dog godt, at det kan gøre dig ked af det, at hun skal snakke om din eks, når det nu er jer to der er sammen. Du kan evt. prøve, at spørge hende om hun har lagt mærke til at hun snakker om ham og at det faktisk gør dig lidt utryg. Det kan være hun ikke har tænkt så meget over det og at hun så vil prøve at lade være med det.
Venlig hilsen Maria