Penis problemer
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Jo altså, jeg tror at jeg har et problem med min penis, og jeg er ret meget imod at tale med mine forældre om det, jeg ved ikk hvorfor men jeg tror bare jeg er lidt, sådan forældre og sex stuff ting. Men altså, min penis, jeg tror virkelig at der er noget galt med den, fordi først og fremmest, den er utrolig lille, og ligefrem sammenkrøbed når den er slap, den er mindre end 3 centimeter, det er ikke meget, tror jeg iværdfald, og når jeg har oprejsning er den cirka 10 centimeter, og når jeg tænker over mine gamle skole kammerater in badet efter gymnastik, kunne jeg ikke lade være med at tænke på at der nok var noget galt. Jeg kan heller ikke se min glans, og desuden når jeg ornanere, kan det ske at det enten gør ondt, eller ikke kan føle noget overhoved, før jeg får min orgasm, det har altid være godt. Jeg er jomfru pågrund af dette problem, jeg ved ikke om det er normalt eller om jeg skal til lægen eller noget, og hivs jeg skal, så hvilken? og hvor kan jeg finde sådan en? jeg har ikke været til lægen siden jeg var helt lille så jeg ved ikke så meget om det. Håber i kan hjælpe mig med dette problem, på forhånd tak.

Svar:
Kære dreng 16 år
Det er rigtig dejligt at du vælger at skrive herind, du er ikke den eneste fyr der går med de tanker om sin penis.
Jeg vil starte ud med at sige til dig at din penis ikke er for lille. Penis varierer i størrelse, form og farve fra dreng til dreng.
Du er stadigvæk i puberteten og derfor vokser du stadigvæk, der kan gå op til to år endnu, før du er helt færdigudviklet.
Det er meget normalt som dreng at have fokus på sin penis, og gå med tanker og frustationer om den er okay, men en fantastisk penis, er en elsket penis.
Du har sikkert hørt det her ofte, men det er virkelig ikke størrelsen der betyder noget, klitoris sidder 3 cm oppe i skeden, så det handler istedet om at være stolt af det du har, og så elske dig selv som du er.
Skeden er en muskel som variere sig efter størrelsen på penis.
Jeg er ikke helt sikker på at jeg har forståeret det rigtig, i forhold til at du ikke kan se din glans. Kan du trække forhuden tilbage når den er stiv? Hvis ikke, kan det være fordi forhuden ikke har løsnet sig helt endnu, kan være årsagen til at det kan gøre lidt ondt når du onanere.
Det at du ikke kan føle noget inden du får udløsning, eller orgasme, kan skyldes at du ikke slapper helt af.
Håber du har fået de svar du søgte, hvis ikke så skriv endelig ind igen.
Eller du kan besøge chatten hvor der sidder en rådgiver klar fra mandag-tordag fra klokken 15.00-19.00 Klik her
Venlig Hilsen
Sascha