Penis længden - Vokser?
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Jeg er en dreng på 14 år, som er i tvivl om min penis længde. Min penis er ca 6 cm i slap tilstand, og 12 cm i stiv tilstand. Nogle siger at ens penis først er udvokset i 18-21 alderen, er det rigtigt?. Lige nu føler jeg at min penis er ''normal'' iforhold til dem jeg har idræt med på skolen. Men jeg er stadig i tvivl om min penis er for lille i min aldersgruppe? (14 år). Hvor mange cm skal jeg regne med den vokser?

Svar:
Hej dreng, 14 år,
Et super spørgsmål du kommer med, jeg tror der er rigtigt mange drenge der overvejer det.
Når man taler om størrelsen på en penis, er der tale om en stiv penis. Grunden er at hvor stor en slap penis er svinger utroligt meget. Nogle vokser meget når de bliver stive, andre vokser næsten ikke. Det er simpelthen så forskellligt, at man ikke kan sige noget generelt.
Men når en fuldt udvokset penis er stiv er den gennemsnitligt 12-18 cm. Og du kan først regne med at den er fuldt udvokset, som du har hørt, når du er 18-21 år... Når du er 14 år, er du lige i starten af din udvikling og nogle vokser meget i starten, mens nogle først vokser efter de er fyldt 18 år. Udviklingen sker så meget i ryk, at det er svært at sige noget brugbart generelt om størrelser hos drenge i alderen 13-21 år, så uden at kunne være til meget hjælp, vil jeg sige at du nok ikke er bagude i alle tilfælde... og at du ender ud med et resultat der er mellem det du har nu, og 6 cm større når du er færdigtudviklet.
Jeg håber du kan bruge det til noget, ellers er du velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen
-Sune