Penis hævelse
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hejsa jeg er begyndt at ornaner da jeg var en 13 år ca.
Men min pik er efter hurtig og meget kort smerte blevet hævet... Og ville høre om i havde nogen ide om hvor lang tid den hævelse kan vare?
Jeg tror det er en af de første gange jeg har holdt så lang tid også inde smerten kom, så jeg tror jeg har være for vild?
men ved ikk hvor lang tid den hævelse vare?
- anonym dreng på 15 år

Svar:
Hej med dig
Jeg kan godt forstå at du undrer dig over at din penis er hævet og gør ondt. Det er bestemt ikke meningen at man skal få ondt af at onanere, men som du skriver kan det være at du har været for vild eller har gjort det rigtig meget i en periode. Jeg synes at du skal vente et par dage hvor du ikke rører ved din penis og se om hævelsen falder. Hvis den ikke gør det, så synes jeg at du skal snakke med din læge om det. Jeg kan godt forstå hvis du synes at det er lidt akavet at snakke med din læge omkring det, men du skal huske på at læger har snakket med mange andre drenge på din alder om det samme. For lægen er det bare hans arbejde og han tænker mest over hvordan kan kan hjælpe dig.
Jeg håber snart at din penis stopper med at gøre ondt, så du ikke skal være bekymret mere.
Venlig hilsen Marianne