Penis følelse

brevkassespørgsmål

Penis følelse

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år

hej cyberhus når jeg onanere kan jeg ikke mærke nogen dejlig følelse før jeg får min orgasme. Er der noget galt eller kan jeg gøre nover for at det bliver dejligt igen? Hilsen dreng på 13 et halvt år.

Svar:

Hej med dig!

Jeg kan godt forstå, at du undrer dig over, at du ikke mærker noget når du får en orgasme. Når du i dit brev skriver, at du får din orgasme, så har jeg forstået det sådan, at du får udløsning. Ofte hænger de to ting sammen, men faktisk er det to forskellige ting. Man kan sagtens få en orgasme uden at få udløsning, og man kan også sagtens få udløsning uden orgasme. Der kan være flere grunde til at man ikke oplever en orgasme, men det lyder altså ikke til, at der er noget galt!

Du skriver ikke noget om hvor ofte du onanerer. Hvis det er ofte kan du prøve at holde længere pauser mellem du onanerer og se om det har nogen effekt på oplevelsen. For nogle kan det virke godt, at man for det første gør noget andet end kroppen har vænnet sig til og for det andet "bygge" spændingen lidt op ved at vente en ekstra dag inden man onanerer.

Det kan også være, at du lige nu er så optaget af hvorfor det kan være at du ikke mærker den dejlige følelse, som du plejer at gøre, at det påvirker hvordan det bliver. Nogle gange kan man bekymre sig eller være presset over noget i så stor grad at kroppen simpelthen ikke kan, fordi den er helt "anspændt". Det kan være rigtig svært at slappe af i kroppen hvis man ikke kan forstå hvorfor den gør som den gør eller ikke gør hvad man gerne vil have den skal, men prøv at se om du ikke kan undgå at tænke for meget over selve orgasmen så du i stedet kan slappe af i kroppen og flytte fokus fra hovedet ned i kroppen.

Hvis det er noget du er meget bekymret for eller hvis du ikke synes at nogle af mine forslag hjælper, så kan du tage et smut forbi din læge. Det kan godt være pinligt at tage til lægen med et sådant problem, men husk på at sådanne problemer støder din læge ofte på og han/hun synes ikke det er mærkeligt eller pinligt at du spørger. Uanset hvad der kan være årsagen, så kan det være beroligende at få klar besked om hvad der er på spil.

Hvis du kunne tænke dig at læse lidt mere om årsager til ikke at få en orgasme, så kan du kigge på denne side. Der står lidt forskelligt om det.

Held og lykke med det

De bedste hilsner Astrid

Astrids billede
Astrid har svaret på dette spørgsmål