p-stav 2 til Sascha
brevkassespørgsmål af
Anonym
18 år
Tak for svaret. Jeg bor hos min mor og papfar og har pt ingen læge. Kan jeg få det gjort der hvor jeg fik den? og behøver de stadig ikke at få det af vide når jeg bor hos dem

Svar:
Hej igen
Når du er 18 år er du myndig. Det er helt op til dig, om du ønsker, at tale med din mor eller papfar om at få p-staven fjernet.
Du skriver ikke noget om hvor du fik p-staven , men det burde ikke være noget problem at få den fjernet det samme sted, hvor du fik den, jeg synes du skal ringe til stedet og høre om det er muligt.
Du skriver at du ikke har nogen læge pt, jeg går ud fra, at det er fordi du er flyttet for nylig. Dig eller dine forældre skal selv sørge for at du får en læge. Hvis du er flyttet fra anden kommune koster det dig ikke noget, hvis det istedet er fordi du ønsker at få en ny læge koster det lidt.
Du kan selv smutte ind på www.borgerservice.dk her kan du se hvorfor nogle læger der er tilknyttet din kommune, her kan du også få tildelt dig en ny læge.
Venlig Hilsen
Sascha