P-stav!
brevkassespørgsmål af
Anonym
18 år
Hej. Jeg fik i marts en p-stav sat ind i min arm, men nu er jeg lidt bekymret.. Min menstruation har været lidt uregelmæssig altid, men den havde lige 3 måneder her hen over sommeren hvor den regelmæssig, men så her i hele september (hvis ikke slut august) var den der med 1 dags pause. det sluttede så omkring d. 4 okt. og har ikke haft den siden, jeg har haft sex med en for 3 ugers tid siden, og vi brugte ikke kondom, og nu sidder jeg så her og tænker: Kan min p-stav være gået i stykker eller noget andet, eller kan det godt være normalt at sådan noget sker? Det skal lige siges at jeg 12 sep. startede på en livsstilshøjskole, hvor motion og sund kost nu er min hverdag. Kan dette have noget med det at gøre? håber at i kan give mig et svar :-)

Svar:
Hej med dig.
Tak for dine spørgsmål til cyberhus.
Som du selv skriver kan dine livsstilsændringer godt have noget at gøre med, at din menstruation er udeblevet. Jeg kan godt forstå at du bekymrer dig om din p-stav virker, men den er faktisk nær 100% sikker, og giver uregelmæssig menstruation. Måske har du fået din menstruation inden jeg får svaret, men hvis den ikke er, vil jeg råde dig til, at du tager en graviditetstest, som du kan købe på apoteket eller i de fleste indkøbscentre. Du kan også ringe til din læge som kan tage testen.
Er testen positiv og du er gravid, vil jeg råde dig til at tale med din mor eller en anden person som er tæt på dig, så du kan komme til lægen og I kan få en snak.
Hilsen Mette