P-piller

brevkassespørgsmål

P-piller

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år

Hej Jeg ville høre om en dreng godt kan få udløsning oppe i en når man er på p-piller uden at man bliver gravid? Hilsen lidt forvirret pige

Svar:

Hej lidt forvirrede pige.

Tak for dit spørgsmål til lystværelset.

Det korte svar på dit spørgsmål er: Nej man kan ikke bliver gravid når en dreng får udløsning oppe i en, når man er på p-piller.

P-piller indeholder et hormon som hæmmer at man får ægløsning og dermed forhindrer at man bliver gravid. Når der ikke er ægløsning er der ingen æg som sædcellen kan befrugte.

P-pillen skal tages regelmæssigt (samme tidspunkt på dagen) og hver dag. Hvis man glemmer en p-pille skal man hurtigst muligt tage den glemte pille. Det vil sige at man godt kan tage 2 p-piller den samme dag! Samtidig skal man beskytte sig med kondom indtil man får næste menstruation.

Sommervarme hilsner

Mette