p-piller
brevkassespørgsmål af
Anonym
18 år
hej jeg er usikker på om jeg kan være blivet gravid, selvom vi brugt kondom og jeg selv ,lige er startet på p-piller. fordi jeg her haft kvalme, følt mig underlig til måde ,og har i onsdag fik jeg det så dårligt ,at jeg måtte ned og ligge under en mundlig eksamen ,også er det ved at være 14 dage siden vi gjorder det. så jeg tænkte er det murligt? tænke jeg kan forklaring på min kvalmenfornemmelse måske havde noget og gøre med ,at det er første gang jeg tager p-piller? men synes bare jeg har haft, nogle af de bivirkning det kunne være ,men det ved starten,så kan de komme igen? Hilsen en nervøs pige

Svar:
Hej nervøse pige.
Tak fordi du skriver herind til os.
Jeg tror ikke du er gravid, fordi du både (fornuftigt nok) har brugt kondom og fordi p-piler virker allerede som beskyttelse når du har taget den første p-pille. Din kvalme kan skyldes bivirkninger til p-pillen og som du selv skriver at det er første gang du tager p-piller. Din krop skal lige blive vant til hormonerne.
Hvis det fortsætter, så kontakt din læge, fordi der er forskel på p-piller og det kan være du skal have en anden slags..
Din kvalme kan også skyldes at du var nervøs til eksamen. Jeg håber du kan bruge mit svar. Du kan altid skrive til os igen.
Sommerhilsner Mette