P-piller

brevkassespørgsmål

P-piller

brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år

hej! Jeg vil gerne have p-piller, for jeg har været sammen med min kæreste i 2½ år nu, og vi har haft et sexliv i ca. 1½ år... indtil nu har vi brugt kondom, men vi har prøvet enkelte gange uden, og bare har haft ''afbrudt sex'', som vi begge syntes føltes meget bedre, end med kondom. Mit spørgsmål er: Hvordan får jeg p-piller? hvad koster de? skal mine forældre have afvide at jeg bruger p-piller, før jeg kan få dem? og er p-piller sikre mod graviditet? Hilsen Kristina

Svar:

Hej Kristina

Du får p-piller ved at bestille en tid hos din egen læge, du kan sagtens kontakte lægen uden at dine forældre behøver at vide noget om det. Lægen har også tavshedspligt. Det står på dit sygesikringsbevis hvem din læge er.

P-piller ligger forskelligt i priserne men mellem 120 og 200 kr. for 3 månender.

P-piller er 99,9 % sikre, så sandsynligheden for at blive gravid er meget lille, hvis man husker at tage den på de rigtige tidspunkter.

Mange Hilsener

Sascha