P-piller

brevkassespørgsmål

P-piller

brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år

Hejsa. Jeg var til lægen her i dag for at få p-piller, men jeg glemte at spørge hende om en sidste vigtig ting, så i stedet for at bestille ny tid, henvender jeg mig bare til jer. Når man er på p-piller, må fyren så godt komme inde i dig? Jeg ved godt det lyder som et okay dumt spørgsmål, da p-pillerne jo beskytter dig. Der er jo også sædceller i hans præsperm, så ja, det jo logisk at han gerne må. Men jeg ville nu egentlig bare have det bekræftet. Tak på forhånd

Svar:

Hejsa pige 16 år

Jeg synes nu ikke at det er dumt spørgsmål, det er altid en god ide lige at være på den sikre side.

Hvis det handler om at du ikke ønsker at blive gravid, er det helt okay at fyren kommer oppe i dig når du er på p-piller. P-pillerne beskytter dig mod graviditet og har en sikkerhedsprocent på ca. 99% hvis du tager p-pillerne som du skal.

P-piller beskytter dig ikke imod kønssygdomme, så derfor er det ikke nok med p-piller hvis du vil være på den helt sikre side.

Venlig Hilsen

Sascha