P-pillee
brevkassespørgsmål af
Thecat
15 år
Jeg har et spørgsmål, men det fordi sidst jeg holdte pause med p-piller var en tirsdag, men hvis jeg gør det i næste måned er det en mandag, gør de også det ved dig, eller hvordan Er det, jeg synes det er ret forvirrende. Info: holder ikke pause hver måned, kan godt skifte lidt

Svar:
Hej med dig
Det med forløbet afhænger lidt af hvilken type p-piller du tager, og derfor kan jeg ikke give dig et præcist svar. Særligt hvis du ikke tager pillerne efter en fast rutine men ind imellem springer pausen over.
Generelt er det vigtigt at du tager pillerne præcis som beskrevet på pakningen, og som din læge har instrueret dig i. Hvis du er i tvivl kan du altid ringe til din læge og spørge ind, og det synes jeg du skal.
Hvis du ikke tager pillerne som beskrevet på pakken er det ikke sikkert at du er beskyttet mod uønsket graviditet, og derfor tænker jeg det er vigtigt at du lige kontakter din læge, så I sammen kan få styr på hvordan du skal tage dem.
Mange hilsner
Niels-Christian