P-pille spørgsmål! Svar hurtigt!!

brevkassespørgsmål

P-pille spørgsmål! Svar hurtigt!!

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år

Hej. Jeg har glemt at holde min månedlige menstruations pause. Så har jo derfor skiftet uge for menstruation. Men så haft sex i denne er uge, som jeg så har skiftet menstruation uge til. Så jeg bliver ikke gravid vel? (Da vi gjorde det uden kondom.)

håber på svar hurtigst muligt da hvis jeg er gravid..

Svar:

Hej med dig.

Det kan være svært at huske alting med p-pillerne, og når det smutter, bliver man nemt bekymret. Så er det godt, du skriver ind til os, så vi kan hjælpe dig med at få styr på det hele.

Som jeg forstår dit problem, glemte du at holde pause mellem to pakker p-piller, og holdte derfor din pause senere end normalt (efter 6 uger i stedet for 3). Hvis du har taget dine p-piller, som du skal, men bare glemt at holde pause mellem topakker, er sandsynligheden for graviditet minimal. Dog synes jeg, du skal tage en graviditetstest for at være på den sikre side. Sådan en kan du købe på apoteket, i supermarkedet eller på nettet.

Jeg håber, du kan bruge mit svar

Kærlig hilsen

Tanne