pølse problemer
brevkassespørgsmål af
køn pige 123
15 år
hej brevkasse jeg er en pige på femten år som tænder virkelig meget på den her dreng jeg har flere gange kigget på hans skridt i klassen og det ser ud som om han har en stor pølse og han kigger også på mig jeg vil gerne have sex med ham og fantasere også om ham men jeg tør ikke spørge ham hvad skal jeg gøre?

Svar:
Kære dig
Tak fordi du har skrevet ind til vores brevkasse. Først og fremmest synes jeg at du skal vide at det ikke er sikkert at han har en stor "pølse" bare fordi det ser sådan ud når hans bukser strammer, og at det heller ikke er "størrelsen" der betyder noget når man har sex, men i højere grad "gørelsen". Hvis han ikke kan bruge den, så er det vel ligemeget om den er stor eller lille?
Når det så er sagt, så er det helt naturligt at have fantasier om sex og i din alder er det ganske naturligt at have lyst til sex. Du skriver ikke om du er jomfru eller ej, men de fleste unge har, ligesom dig, masser af den slags fantasier. Gennemsnitsalderen for at have sex første gang er dog stadig 16 år. Det hænger nok sammen med at tanken nogle gange kan virke frækkere end når man pludselig står i situationen. Når man pludselig får muligheden, så er det ikke sikkert at man er lige så klar, som da man fantaserede on det. Derfor er det en god idé at starte stille og roligt.
Man kan starte stille og roligt ved først og fremmest at lære drengen bedre at kende. Finde ud af om man synes om ham, og om han synes om dig. Lær hinanden at kende. Måske finder du ud af at han slet ikke er så spændende som du forestiller dig? Måske bliver du vild med ham, måske bliver han vild med dig, og måske ender I med at være kærester. Måske kysser I lidt, og begynder at udforske jeres kroppe sammen. Det er også der hvor du kan mærke efter om sex ville føles rigtigt eller om det ville være bedre at vente lidt. Du må altid gerne sige nej til sex - også selvom at I er nøgne. Hvis du ønsker at have sex, så husk at bruge kondom, fordi du ikke ved om han måske har en kønssygdom. Den meget populære beskyttelse p-piller beskytter (desværre) ikke mod sygdomme, så derfor er det altid en god idé at bruge kondom indtil man f.eks. har fået lavet et tjek ved lægen. Med mindre begge to er jomfruer, men så vil jeg stadig anbefale at bruge kondom for at undgå graviditet.
Så kort sagt - hvis I bliver glade for hinanden, kan I udforske hinandens kroppe, og måske ender det med sex. Uanset hvad, så husk at både du og ham skal føle jer trygge og tilpasse.
Hvis du ønsker at læse mere om sex og andres erfaringer, kan jeg anbefale dig at kigge på sexlinien.dk
Jeg håber du kan bruge mit svar og ellers er du velkommen til at skrive igen.
Venlig Hilsen
Signe