Pædofili?
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hey. Jeg normalt tænder ikke på yngre piger end mig selv. Men her i slutningen af skole ugen var der lige landet sne i min by. Og så skal alle lige have en vasker. Pigerne bliver trukket ud af klasserne osv. Men ihvertfald var mig og en fra min parrarel klasse i udkanten af fodboldbanen (Fodboldbanen er det eneste sted man må slås med sne) og skulle til at give en pige fra 5-6 klasse en vasker. Min ven skubbede hende hen mod mig og i nogle få sekunder var hun i mine arme. Hun gik mig nok lige til næsen eller sådan noget, så jeg kunne nemt lugte duften af hende's hår. Altså også i det sekund vågnede bulen i mine bukser .____.' Jeg havde virkelig lyst til hende lige i det øjeblik. Inden jeg så fældede hende.. Er det pædofile tanker der løb rundt i hovedet på mig der? Eller er det kun når det gælder voksne. Og er det helt normalt for drenge i min alder? Tak på forhånd.

Svar:
Hej dreng, 14 år,
Det er nogle alvorlige tanker du går rundt med der, og jeg kan godt forstå at du er nervøs, så lad mig starte med at aflive din bekymring: Nej, der er intet tegn på at dine tanker er pædofile.
Det handler ikke om at du ikke er voksen, men for at man taler om pædofili som psykisik sygdom skal tankerne komme med jævne mellemrum og aldersforskellen skal nok være større. Du skriver du er 14, så går du vel i 7. klasse eller noget der ligner, det er et til to års forskel på jer, og selvom det kan virke af rigtigt meget, så er det ikke meget i det store hele.
Ud over det, så vil man både som voksen, men især også som teenager, reagere fysisk (eller som du siger, vågner bulen i bukserne) selvom man ikke nødvendigvis har lyst. Der er nogle ting, som kroppen reagerer på, uanset om du vil eller ej. I det her tilfælde duften af hendes hår.
Så bare rolig, der er ikke noget at være nervøs for. Og så til sidst, er det da om noget et tegn på sundhed, at du overvejer om dine tanker kan betyde noget :)
Jeg håber det var svar nok, ellers kan du altid skrive herind igen.
Med Venlig Hilsen
-Sune