Over ekstremt lille penis.
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej. Jeg er 14 år, og har et problem. Jeg går meget og tænker på hvorfor min penis er så lille i forhold til alle andres. Jeg har målt min penis til at være 3,5cm i slap tilstand og 5,9cm i stiv tilstand. Det er altså bare får lille. Er lidt småtyk, så har meget fedt rundt om, men det har jeg målt ind bagved. Jeg har set en af mine venners penis og den er tre gange så lang som min. Hjælp mig, hvad skal jeg gøre.* Hilsen den meget generte dreng

Svar:
Hejsa
Så er det super at du skriver herind og spørger.
Du er 14 år og derfor har din penis faktisk stadig masser af tid til at vokse. For kroppen, og penis, vokser i forbindelse med puberteten, og puberteten strækker sig fra cirka 13 år og helt op til 18-20 år. Så giv den lidt tid endnu.
Når du måler dig med andre drenge, så tænk på at vi alle har forskellige størrelser og det er faktisk helt normalt. For vi er alle forskellige mennesker og ser vidt forskellige ud. Nogle penisser er skæve, korte, lange, tynde, tykke, bøjet, lige osv. Og det er fuldstændig lige meget om vi har et par ekstra kilo på kroppen eller ej.
Men nu skriver du at du har lidt ekstra vægt på kroppen, og den slags kan faktisk være med til at snyde hjernen når man kigger efter penisstørrelsen. Du er måske lidt større på kroppen og derfor kan synet snyde og få penis til at virke mindre. Specielt hvis du måler dig med en ven som helt tynd.
Du skriver at din penis kan blive stiv, og det er et tegn på at den virker ganske fint og er helt normal.
Mvh
Casper