ornani med grønsag
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Jeg har hørt meget om at man skal huske at putte kondom på fx. Agurken hvis man ornanere med dén. Kan man ikke bare vaske dén rigtig rigtig rigtig grundigt ? Og kan man bruge andet? For jeg tror mine forældre opdager det hvis de lige pludselig mangler en agurk.

Svar:
Hej med dig,
Du har helt ret i, at det er en rigtig god idé at bruge kondom, når man onanerer med noget, som f.eks. en agurk. Grunden til det er, at der kan være bakterier på agurken, som kan stamme fra jord eller lignende, og som derfor ikke hører til i skeden. Det kan være okay at vaske agurken rigtig rigtig grundigt inden, men fordelen ved kondomet er, at du er mere sikker på ikke at få bakterier op i dig.
Du nævner, at du er bange for, at dine forældre skal opdage, hvis der mangler en agurk. Du kan også bruge en gulerod – det er måske sværere for dine forældre at opdage. Du kan også sagtens bruge andre ting end grøntsager. Du skal bare sørge for, at det ikke er alt for stort eller eventuelt har skarpe kanter, da du så kan risikere at skære dig. Du kan f.eks. bruge skaftet på din hårbørste, en lysestage eller andre genstande med lignende form, og så huske at bruge kondom, så du er på den sikre side og undgår betændelse.
Jeg håber, at du kunne bruge mit svar,
Med Venlig Hilsen
Anne