Ornani
brevkassespørgsmål af
Lulu
13 år
Da jeg fandt denne brevkasse, begyndte jeg at læse artiklerne. Jeg lå i min seng og havde dynen om mig(når je liger har jeg det.med at have min håndliggende mellem mine lår og mine bukser) efter at have læst et par artikler begyndte min hånd uden at jeg lagde mærke til det at krybe hen mod mit underliv. Da jeg endelig opdagede det havde jeg en rigtig rar fornemmelse, min hånd nussede mit underliv og jeg var blevet våd der nede. Jeg havde ornanert. Nu er lidt afhængig af ornani og får tit lyst til det også selvom jeg er sammen med andre mennesker.
Mit spørgsmål er: skal jeg begrænse min lyst til ornani og hvordan.
Jeg bliver også lidt tændt af jeres artikler er det normalt (jeg synes ikke voldtøgt og overgreb er godt men beskrivelserne giver mig den der rare følelse og jeg får lyst til at ornanere)

Svar:
Hej med dig :-)
Det er ganske naturligt i din alder, at man begynder at eksperimentere med sig selv og sin krop, og det hjælper på sigt én til at blive mere bevidst om ens egen krop. Det er rigtig sundt.
Når man oplever noget som er rigtig rart og nyt, kan det godt være meget spændende og man kan nærmest få følelsen af at være "afhængig", hvilket det lyder til, er det du beskriver i forhold til din onani. Jeg tror ikke, at du bliver ved med at finde det lige så spændende, selvom du selvfølgelig nok hverken vil eller bør stoppe, og dermed tror jeg også, at du på et tidspunkt igen får følelsen af bedre at kunne styre det, og ikke have lyst til det hele tiden, når det ikke længere er så nyt og du sikkert stadig føler, at der er en masse du kan udforske. Du spørger helt konkret, om du bør begrænse din onani og hvordan. Jeg synes ikke, du bør begrænse dit onani, så længe det foregår når du er alene og det ikke fylder hele din dag. Onani er som sagt sundt for dig på den måde, at du lærer din krop at kende - og på den måde også lære, hvordan du bliver mere tændt. Du kan evt. prøve, at eksperimentere mere med din onani og evt. din orgasme og røre ved dig selv på nye måder eller danne historier i dit hoved, som tænder dig.
Jeg håber du kan bruge mit svar, ellers må du endelig skrive igen! :-)
Mange hilsner
Christina.