Ornani

brevkassespørgsmål

Ornani

brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år

Hej cyberhus der er nogen piger fra min klasse der snakker om de har ornaneret! og jeg ville gerne vide noget mere om det? hvordan gøre man og hvad sker der... helst ikke komme med en anden side hvor der står 3 sideres lang tekst... forklar måske også lidt om hvordan underlivet "er" og hvad det forskellige ting hedder? :D så ville det bare være dejligt knus Laura

Svar:

Hej laura.

Tak for dit spørgsmål - det er meget forskelligt hvornår piger (og drenge) begynder at onanere, men det starter ofte ved nysgerrighed, så jeg kan sagtens forstå dit spørgsmål. Når du er nysgerrig og måske gerne vil udforske din krop og lære den bedre at kende, så er det selvfølgelig rart at vide hvad man har at gøre med. Jeg vil gerne prøve at svare dig.

Kvinden underliv består af indre og ydre kønsorganer. De ydre kønsorganer er dem du kan se, hvis du sætter dig ned med spredte ben og kigger på dig selv mellem benene i et spejl. De indre kønsorganer er skeden, livmoderen, æggelederne og æggestokkene. De ydre kønsorganer er: klitoris, ydre skamlæber, indre skamlæber og skedeindgang. De ydre kønsorganer kaldes også for vulva. Hvis du fører din hånd ned mellem benene, så kan du mærke en slags forhøjning inden du kommer ned til vulva. Forhøjningen kaldes for venusbjerget og det er der piger begynder at få pubeshår i puberteten. Men venusbjerget fører til vulva, hvor det første du kan mærke er din klitoris, som ligger bag en klitoris forhud. Derefter er der de ydre skamlæber og hvis du spreder benene lidt, så kan du se eller mærke de indre skamlæber og din skedeindgang. Alle piger er forskellige, så alle piger kan se forskellige ud mellem benene, men alle piger kan onanere uanset hvordan de ser ud. Og det er også forskelligt hvordan de gør.

Piger kan onanere ved at stimulere sine ydre kønsorganer eller ved at bruge dildo, vibrator, fingre oppe i skeden. Man kan stimulere ved at gnide og kæle sine fingre mod eller omkring klitoris eller hele vulva, bevæge sine hofter rundt, lave vuggende bevægelser mod eksempelvis en pude mellem benene. Piger skal prøve sig lidt frem og det er rigtig fint at starte med at udforske sig selv med sine fingre og mærke efter hvad man selv synes er rart. Når man synes det er rart, så kan det kilde i underlivet, det kan føles varmt og vulva bliver faktisk større - hvilket man også kan mærke. Det er helt naturligt, for der strømmer en masse blod dertil, når man føler sig tændt.

Når man onanerer kan det give orgasme. Orgasme er for mange belønningen eller målet, det betyder at det måske er derfor man onanerer, fordi orgasmen kan føles rigtig dejligt. Orgasmen varmer, kilder og sender nærmest nogle gode "kramper/spasmer" gennem kroppen. Det er underlivet som laver disse "spasmer" og de kan varer fra få sekunder til flere minutter. Rigtig mange piger oplever orgasmer, når de onanerer - det kan vare noget tid inden de finder ud hvordan de får orgasme - eller "kommer", som mange også kalder det. Men også rigtig mange piger oplever at de ikke får orgasme, det kan være de først får orgasme senere - måske når de er i 20érne eller 30érne. Men man kan øve sig og onani kan også være dejligt, selvom man ikke får orgasme.

Jeg håber det gav dig lidt svar. Pas godt på dig selv og held og lykke med at lære dig selv at kende.

Varme sommerhilsner fra Bibi