Ornani

brevkassespørgsmål

Ornani

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år

Hej!

Jeg ornanere ikke, men overvejer at prøve det ..... kan i nævne nogle måder man kan gøre det på?? Og er det sundt og normalt??

Svar:

Hej med dig.

Jeg kan godt forstå, du overvejer at prøve at onanere. Mange drenge i din alder har tanker omkring onani, så derfor er det rigtig fint, at du skriver til os med dit spørgsmål.

Først vil jeg fortælle dig, at det er helt normalt at onanere. Størstedelen af alle drenge og mænd gør det, når de får lyst til det eller oplever et behov for at gøre det. At det er sundt er måske så meget sagt, men det er i hvert fald ikke usundt, så du kan roligt forsøge dig med det uden at være bekymret.

De fleste drenge onanerer ved at holde hånden om penis og køre frem og tilbage. Mange gør det, mens de enten ser på billeder eller film, som de tænder på. På den måde kan det nemlig være lettere at blive tændt. Du kan prøve dig lidt frem ved at røre ved dig selv omkring din penis for på den måde at finde ud af, hvad du godt kan lide. Det kan være, du bedst kan lide at gøre det, mens du ligger i din seng og skal til at sove. Det kan også være, du bedst kan lide at gøre det på toilettet, og måske mens du er i bad. Når det kommer til onani, er det kun fantasien, der sætter grænser, så det vigtigste er bare, at du føler dig tilpas med det og kan lide det på den måde, du vælger at gøre det på.

Som jeg nævnte, er der rigtig mange drenge, der tænker på onani og er i tvivl om noget med onani. Derfor har Sexlinien lavet en hel side, hvor du kan læse om onani og få tips til, hvordan du kan onanere. Ved at kigge lidt på deres side kan du måske blive klogere på onani og blive inspireret til, hvordan du kan gøre onani rart og dejligt for netop dig.

Jeg ønsker dig god fornøjelse med at komme igang med onani.

Venligst, Matilde