Orgasmer?! Og .....
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hej. Her kommer et underligt spørgsmål men meget tit har tænkt på det. Jeg vil gerne vide hvor mange forskellige orgasmer man kan få og hvordan man får dem. Og endnu en ting jeg har en vidunderlig kæreste og vi havde sex her igår nat vores første gang var med beskyttelse og han kom i mig med kondomen på selfølgelig. Men så efter det var han klar igen og gjorde uden beskyttelse, hans pik er ikk ligefrem stor men er stadig bange for at jeg kunne blive gravid han kom ikk i mig og han kørte sin pik ind og ud tre gange og holdte den i mig i få sekunder. Kan jeg være gravid af det?! Kh sandra

Svar:
Hej Sandra.
Der findes flere forskelige former for orgasmer. Det er også forskelligt om du kan opnå dem alle eller hvilke af dem du kan få.
De mest normale er nok klitorisorgasmen, som du opnår ved at stimulere din klitoris og skede- eller g-punktsorgasmen, som du kan opnå ved at stimulere skeden. Hvordan du opnår de to orgasmer kan du læse mere om, ved at trykke her og se artiklen "Onani for piger".
Du kan også læse lidt om de andre orgasmer ved at trykke her. Men du skal huske at, det er forskelligt fra pige til pige og kvinde til kvinde, hvilke af orgasmerne de kan opnå, så du er altså ikke unormal, hvis du ikke lige kan få alle de former for orgasmer, som er nævnt i artiklen.
Det er dejligt at høre, at du har en vidunderlig kæreste, som du føler dig tryg ved og at I beskytter jer og bruger kondom. Men det var ikke særlig smart, at I lige havde lidt sex uden kondom bagefter - for ja det kan du faktisk godt blive gravid af. I virkeligheden så skal der ikke mere end én enkelt sædcelle til at befrugte et af dine æg.
Jeg vil dog sige at chancen for, at du er blevet gravid er ikke særlig stor - men den er der. Så hvis din næste menstruation ikke kommer (udebliver), så synes jeg du skal købe en graviditetstest, for at du kan vide dig lidt mere sikker. Hvis du vil være 100% sikker på at du ikke er gravid, så skal du kontakte din læge.
Jeg håber du kan bruge mine råd. Held og lykke med det hele og husk nu gummi :)
Venlig Hilsen Mie