orgasmer ''fake''??
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Hej Cyberhus!
Jeg har for 1½ måned siden fået en ny kæreste, og vi har haft en del sex. Det er dejligt osv.. men jeg har et problem med orgasmer.. jo han har givet mig et par stykker, men har også faket nogle (flere end rigtige)... Jeg fortryder det rigtig meget, da jeg føler jeg har givet ham falske forhåbninger.. men har svært ved at få orgasmer af andre end mig selv.. ved ikke hvad jeg skal gøre for at han bedre kan give mig orgasmer??
mvh. Mig...

Svar:
Hej "Mig".
Det er dejligt at høre, at du har fået dig en kæreste, som du nyder at have sex med.
Jeg synes, det er fint, du skriver herind med dit spørgsmål. Jeg tror, mange piger kender din situation. Når man er i et forhold, vil man gerne gøre hinanden glade. At fake en orgasme er derfor også noget nogen gør, fordi man måske gerne vil gøre den anden glad og give den anden en fornemmelse af, at han kan tilfredsstille en.
Som du selv skriver, kan fakede orgasmer også give falske forhåbninger. Det er derfor vigtigt at finde en balancegang mellem, hvor tit man faker. Med det mener jeg, at det selvfølgelig er OK at fake, hvis det er med til at vise fyren, at man nyder at være sammen med ham. På den anden side kan fakede orgasmer også være ødelæggende for, at sexen nogensinde bliver bedre, fordi fyren tror, han gør det rigtige, mens han egentlig ikke gør det. Derfor er det vigtigt, at man ikke faker for tit, så fyren får en fornemmelse af, at han er verdens bedste sexpartner og ikke bør gøre noget som helst anderledes.
For at din kæreste bedre kan give dig orgasmer, kan du måske prøve at tænke tilbage på, hvad han gjorde de gange, han gav dig orgasmer. Var det en speciel stilling, berøring, stemning eller nogle søde ord, som gjorde, at du kunne få en orgasme. Du kan fortælle din kæreste, at du virkelig synes, det var særligt dejligt, da han ...... og ....... Hvis han får af vide, hvad du godt kan lide, han gør, vil han sikkert forsøge at gøre det igen. Hver gang, han gør noget bestemt, som er dejligt, kan du fortælle ham det, så han også får en idé om, hvordan han bedst muligt kan tilfredsstille dig.
En anden idé er også, at du kan tænke over, hvad der gør, at du kan give dig selv orgasmer. Måske kan din kæreste gøre noget af det samme, som du gør med dig selv. Alt i alt handler det altså om, at du skal forsøge at komme i tanker om, hvordan du får orgasmer og fortælle ham, hvad du godt kan lide. På den måde tror jeg, han bedre vil kunne gøre dig glad, når I har sex.
Jeg håber, du kan bruge mit svar.
Vh. Matilde