Orgasmer

brevkassespørgsmål

Orgasmer

brevkassespørgsmål af
Anonym
19 år

Hej. Jeg er en pige på 19 år. Jeg bor sammen med min kæreste på 31 år og vi har været sammen i ca. 7½ måned nu. Mit problem er at jeg ikke kan komme, eller få orgasmer. Kan man godt kun få en af delene eller hænger det sammen? Jeg har været med andre mænd før jeg mødte ham men har aldrig kommet eller fået orgasmer. Jeg har læst at mange kvinder aldrig oplever det fordi de ikke kan komme. Hvordan kan det være? Og går jeg glip af noget hvis jeg aldrig oplever det? Jeg kan sagtens nyde sex alligevel, og når jeg bliver meget liderlig, så er det rigtig dejligt. Kan man se når man kommer? Er det ligesom ved manden at der kommer sperm ud? Eller sker der ikke noget? Mvh. Anonym

Svar:

Kære Anonym

Tak for nogle spændende spørgsmål

Det er meget almindeligt hos piger/kvinder, at de kan have svært ved at få orgasmer, ofte handler det om at turde at slappe helt af og give sig hen til sin kæreste, samt at man kender sig selv så godt, at man kan give udtryk for hvad man godt kan lide og ikke lide.

Orgasme og det at komme er det samme, så der er ingen forskel, bare to ord med samme betydning.

Der kommer ikke sperm ud hos piger/kvinder som der gør hos mænd. Det der sker hos os piger/kvinder kan være en følelse af forløsning, altså kroppen bliver helt afslappet, oplevelsen er meget forskellig fra pige til pige.

Det kan være en god ide at ornanere selv, hvis du ikke allerede gør det. På den måde lærer du din krop bedre at kende og samtidig finder frem til hvad du kan lide og mindre lide. Dig og din kæreste kan også skifte tempo, altså ved at han ikke køre penis frem og tilbage hele tiden, men istedet trækker sig ud engang imellem og giver hurtige stød og langsomme osv.

Venlig Hilsen

Sascha