Orgasmer
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Hej
Jeg er lidt nysgerrig og har derfor følgende spørgsmål, jeg håber I kan besvare...
1 - Er det rigtigt at man får mere intense orgasmer ved mangel på ilt?
2 - Hvis svaret er ja til ovenstående, kan det så være derfor jeg per automatik holder vejret, lige inden jeg kommer når jeg onanere?
3 - Hvordan kan det være at man kan blive forpustet af at onanere?
4 - Jeg har af og til oplevet, at hvis jeg står på en særlig måde ved kanten af et bord, og tilfældigvis får presset kanten ind mod klitoris. Så får jeg noget der minder lidt om en orgasme. Kan det passe?
5 - Jeg har ornaneret siden jeg var 10 år gammel, og kan sagtens finde på at gøre det, så jeg får 3-4 orgasmer om dagen. Er det normalt jeg fortsat gør det, selvom jeg er 17 nu?
På forhånd mange tak for jeres svar!

Svar:
Hej med dig!
Fint, du skriver herind, når der er noget, du er i tvivl om. Jeg tager dine spørgsmål et efter et, som du har stillet dem op.
1) Jeg har aldrig hørt om, at man skulle kunne få mere intense orgasmer ved iltmangel. Faktisk har jeg kun hørt det modsatte; altså at orgasmer bliver bedre og mærkes mest, når man giver sig selv lov til både at slappe af i kroppen og i vejrtrækningen. En helt afspændt og afslappet krop kan nemlig bedst tage imod nydelse, så jeg tror ikke, du skal forsøge dig med at holde vejret i håbet om mere intense orgasmer. Dog er der forskel fra pige til pige, så hvis din krop gør noget automatisk - og du fortsat oplever dejlige orgasmer -, skal du ikke forsøge at forhindre den i det, da det kan være dens måde at slappe bedst af på. For at opnå orgasme er det bedste faktisk at forsøge at slippe alle tanker og bare lade kroppen finde en rytme, som den føler sig tilpas ved. Det kan være svært og kan kræve lidt øvelse.
3) Man kan blive forpustet af at onanere, fordi det er en form for fysisk udfoldelse. Hvis man bruger kroppen og armene meget under onani, er det naturligt at blive forpustet pga. det. At man bliver forpustet kan også være forbundet med, at seksuel stimulering og orgasme medfører, at musklerne trækker sig sammen i kroppen, hvilket kan påvirke vejrtrækningen. Det er ganske ufarligt og faktisk sundt at gøre.
4) Jeg tror godt, det kan passe, at du får noget, der minder om en orgasme ved at presse dit underliv op imod en bordkant. Nogle har lettere ved at blive seksuelt opstemte og få orgasme end andre, og det kan være, du er heldig at være en af dem.
5) Det er helt normalt, at du stadig onanerer. De fleste onanerer lidt gennem hele livet, da det er en dejlig ting og en fin måde at forkæle sig selv på. Bliv endelig ved med det, hvis du godt kan lide det :-) Det sker der bestemt ikke noget ved.
Håber, du kan bruge svaret.
Kh. Matilde