orgasme eller ej?
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
hej cyberhus, jeg har et ret intenst spørgsmål og det handler om at jeg ikke er sikker på om jeg fik en orgasme.. mig og min kæreste har prøvet gennem et længere stykke tid at give mig en orgasme. ham og jeg har kommet sammen i halvandet år. vi prøvede derfor med en dildo hvor der står beskrevet at der er "kommegaranti" på... der kom sådan noget hvidt stads ud af min skede, og han troede faktisk jeg kom.. men jeg er bare i tvivl? jeg ved ikke hvad det ellers skulle være der kom ud, det startede med at være hvidt, skummende agtigt, og derefter blev det gennemsigtigt? har ikke set det før. jeg troede det var en orgasme/ at jeg kom, men jeg kunne ikke mærke noget sådan rigtig, jeg havde en underlig fornemmelse, som om det dunkede i klitoris, men jeg har bare ikke den der wow-fornemmelse?? hvis det var en orgasme, hvorfor kunne jeg så ikke mærke noget rigtigt?? hvis ikke, hvad var det så?? hvis det var en orgasme, bliver det så bedre jo flere gange jeg får en, eller kan det være jeg aldrig kommer til at kunne mærke det "ultimative" ? håber i kan svare på det, sådan helt konkret.. jeg vil så gerne vide det, og det vil min kæreste også.. hvis det var en orgasme, så forstår jeg ikke hvorfor alle går og siger det bare er det bedste ved sex overhovedet, og det bare er den ultimative følelse i det hele taget..?? HJÆLP! :'( det går mig på, det burde det måske ikke, men vi har prøvet og prøvet og endelig "lykkedes" det?? håber i ved noget. det var jo som sagt min første orgasme, hvis det var en orgasme.

Svar:
Hej med dig - og hej kæreste.
Ud fra det du skriver om, at der kommer hvidligt (din krops eget smøremiddel), senere skummende (skyldes friktionen) og til sidst gennemsigtigt vædske ud af din skede samt dine dunkende fornemmelser i din klitoris, fortæller mig at du har haft en orgasme. Det lyder faktisk også til at du kan have haft en sprøjteorgasme. Den gennemsigtige vædske kommer fra nogle små kirtler som hos nogle mennesker bliver fyldte og kan udløses under en orgasme.
Der er rigtigt mange udgaver af orgasmer. De kan forekomme som summende fornemmelser i hele kroppen, en eksplossion i underlivet ud fra klitoris, g-punkt eller a-punkt, sammentrækninger i skeden og underlivet, det kan være små trækninger i huden som er ret fine at mærke. Jeg fornemmer din frustration iforhold til om du er usikker på om du har haft en orgasme og hvorfor den så ikke er mere WoW agtig - tillykke med at du (I) har haft din første orgasme. Prøv at lægge mærke til hvoran det føles i din krop og prøv at slippe ønsket om den ultimative orgasme - de ændre sig jo mere du lærer at lægge mærke til det der sker i din krop og jo mere du giver dig hel til fælelsen i din krop.
Hilsen Mette.