Orgasme?

brevkassespørgsmål

Orgasme?

brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år

Hej Cyberhus.. Jeg onanere hver dag, men hver gang jeg får orgasme kommer der ikke noget ud? Jeg har jo set mange gange i fx. film, at der kommer noget hvidt ud, men det gør der ikke ved mig, er det normalt? Altså jeg er jo kun 12, men det er lidt irriterende syntes jeg. Håber I/du kan hjælpe mig! Kram Laura

Svar:

Hejsa!

Godt at du skriver herind når der er noget du gerne vil vide. Bliv endelig ved med det!

Du skriver at du ikke forstår hvorfor, der ikke kommer noget hvidt ud når du får orgame. Men faktisk er det helt normalt, at der ikke kommer noget ud af piger når de får orgasme! Men jeg har tænkt lidt over hvad det hvide du har set på film, så kan være:

Når en pige bliver liderlig bliver hun våd i skridtet, men det er ikke som sådan hvidt. Og når en pige får orgasme kommer der ikke rigtig noget ud af hende, udover at hun kan blive ekstra våd.
Men nogle piger kan få noget som kaldes en sprøjteorgasme, en orgasme hvor der bliver spøjtet noget hvidligt væske ud af nogle bittesmå huller, som sidder ved pigens skedeåbning. Det er ikke alle piger der kan få en sprøjteorgasme, og tit er det noget man skal øve sig på. Men jeg tænker at det måske er en sprøjteorgasme, du har set på film.

Når en mand får orgasme, kommer der sæd ud af hans pik. Sæd er hvidligt og det er sæden der kan gøre os piger gravide. Når en mand har sex med en kvinde, sprøjtes sæden op i kvindens skede og bagefter flyder sæden ud af kvinden igen. Så måske er det, det du har set på film.

Men bare rolig, det du oplever er helt normalt!
Når man ser film og især pornofilm, kan de mennesker der er med, mange ting. Så det er klart at man kan blive helt i tvivl om hvad man selv burde kunne, og om man er normal.
Du er altid velkommen til at skriver herind, hvis du har flere spørgsmål.

Jeg håber du kan bruge mit svar!

Hilsner fra Louise