Orgasme
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej :) Jeg har nogle spørgsmål vdr. at få orgasme. Jeg er lidt i tvivl om, om det jeg har prøvet er en orgasme. Jeg har altid selv onaneret ved at bruge fingrene til at køre hurtigt og hårdt frem og tilbage på klitoris. Men jeg kan kun få en orgasme (hvilket jeg tror det er) ved at have helt samlede ben. Jeg spænder og strækker utrolig meget i benene, ellers kan det ikke lade sig gøre. Så får jeg nogle "sammentrækninger" i underlivet og så føler jeg mig ligesom "tilfredsstillet". Men jeg har læst at en gennemsnitlig orgasme for kvinder varer ca. 20 sekunder. Så lang tid varer mine ikke og desuden skal jeg blive ved med at stimulere klitors imens jeg får de her sammentrækninger. Desuden føler jeg mig hverken specielt euforisk eller helt "rundt på gulvet", som jeg har hørt og læst, at de fleste gør.. Jeg føler det bare som en lettelse. Desuden kan jeg give mig selv en orgasme på utrolig kort tid. Er det normalt? Min kæreste kan ikke få mig til at komme ved at slikke mig - selvom det er utrolig dejligt. Uanset hvor længe han bliver ved. Jeg har heller aldrig prøvet at få en g-punkts orgasme, selvom vi prøver forskellige stillinger og han kan holde længe. Jeg kan godt føle nogle sammentrækninger i skeden, men de kommer med lidt mellemrum og jeg er helt sikker på, at det ikke er en orgasme. Jeg kan også godt lide at få finger og er ret sikker på, at jeg har fundet mit g-punkt, men jeg føler ikke noget specielt selvom jeg masserer på det. Min kæreste er meget opsat på at kunne give mig en orgasme når vi har samleje og jeg vil også gerne selv prøve det - vi har som sagt prøvet forskellige stillinger og vi har gode, lange forspil hvor jeg bliver meget tændt osv osv. Spørgsmålene er så, om det virkelig kan passe, at det er en klitorisorgasme jeg oplever - er det normalt, at det skal gøres sådan/føles sådan? Kan jeg gøre noget for, at få en anderledes klitorisorgasme, så min kæreste ikke altid skal anstrenge sig helt vildt? (det kan godt komme til at gøre lidt ondt i armen på ham). Og hvad kan jeg gøre for at få en g-punkts orgasme?

Svar:
Hej :)
Dejligt at du skriver ind til os.
Orgasmer er meget forskellige og det er meget individuelt hvordan en orgasme opleves, samt meget foskelligt hvor længe den varer, så de 20 sekunder, skal du ikke hænge dig så meget i, det er helt normalt det du oplever.
Ud fra din beskrivelse lyder det til at det er klitoris orgasmer du oplever, men det lyder også til at alt jeres fokus ligger på at få forskellige orgasmer, jagten på den helt rigtige orgasme, skal hverken føles som en pligt eller hårdt arbejde, men istedet som leg og nysgerrighed.
Istedet for at give opskrifter på forskellige orgasmer, så vil jeg i stedet anbefale jer at prøve jer frem, hav ikke så meget fokus på orgasmen, istedet hav fokus på hinanden, det at være tilstede og slappe af, så vil sex også blive mere intens og dejligt.
Du er 15 år og har derfor masser af tid til at lege og ekspermintere med sex, pas på med at vil nå det hele på en gang, sex er meget andet end orgasme.
Venlig Hilsen
Sascha