One night stands
brevkassespørgsmål af
Anonym
21 år
Hun havde brug for at mærke sig selv. Det var som næsten umuligt for hende at fornemme sin egen tilstedeværelse. Overvældet af følelsesløshed, men samtidigt svøbt i sin egen umættelige appetit efter noget der lå hende så fjernt hun ingen idé havde om dets substans. Hendes krop var hende lige så fremmet som hendes sind.
Smerten havde så længe flået uhæmmet i hendes sanser at bevidstheden ikke længere registrerede belastningen. Men hun havde følelsen af rummelighed i sindet, alt for meget af den! Når hun forsøgte at finde det ukendte hun higede efter, forhastede hun sig forgæves i at fylde alle hullerne ud med et ustyrligt begær. Sit eget begær efter balance overhældt af de fremmedes behov for at besidde hende.
Hun lukkede det hele ind mens hun åbnede sig for hans indtrængen. Drevet af sin ustillelige sult efter at blive besat, forsvinde helt for alt ansvar over for sig selv. Hun ville være ham, ved at lade ham tage hele hendes sind og hendes krop følte hun lige pludselig hun kunne mærke noget. I en kort stund var hun alle hans bekymringer, alle hans drømme. Var det hende som lod sig underkaste besættelse eller var hun rent faktisk den der fortærede hans identitet?
Hun vidste intetheden ville overvælde hende igen så snart hun forlod denne fremmede seng og klædte sig på. Men hvad betød det nu når hun eksploderede i hans behov efter tilfredsstillelse.
Hun følte sig pludselig speciel fordi hun var så tæt på ham, hun rummede nu hans selvtillid og ego. Hun vedblev med at have sine øjne lukkede med alt magt mens hun spejlede hele hans person.
Hun gengav hans berøring, når han strammede sit greb gengældte hun med den samme fasthed. Bundet af hans intentioner, men frigjort af selvsamme. Totalt løsrevet fra sit eget ansvar, ude af kontrol.
Hun kunne ikke åbne øjnene, det ville være for hårdt at give ham det. Det eneste hun selv var i bestemmelse over, og dermed undgik hans totale overtagelse.
Hun havde ikke altid førhen kunne modstå fristelsen af at åbne øjnene. Det var endt hende slemt de gange hun havde givet efter. Hun havde glemt sig selv helt, og blevet fuldstændig opslugt af ukendte følelser. Det skubbede hende længere væk fra den balance hun i forvejen havde så svært ved at betvinge.
Fanget i en uønsket sindstilstand.
Hvordan kommer jeg af med den her selvdestruktive uvane?

Svar:
Kære du.....
Det er godt, at du skriver herind, for det lyder til, at du har det svært og er ked af det. Du skriver virkelig flot, og jeg får indtrykket af, at din tekst afspejler din sindstilstand og situation. Det, håber jeg, er rigtigt forstået. Jeg vil gøre mit bedste for at svare dig på dit spørgsmål. Samtidig vil jeg beskrive for dig, hvordan jeg forstår din tekst, så du ved, hvad det helt præcis er, jeg svarer på.
At du skriver herind, er det første skridt på vejen til at få det bedre, for det betyder, du selv synes, du har et problem, som du gerne vil gøre noget ved. Før du kan komme af med din destruktive vane, tror jeg, det er en god ide, at du tænker over, hvorfor du overhovedet har den? Ellers kan det ske, at blive svær at arbejde med. Tænk over, hvad der gør dig glad ved at gøre sådan, hvad der får dig til at blive ved med det, og hvad du måske kunne gøre i stedet. Ved at tænke disse tanker kan det være, det går op for dig, at du har andre muligheder, som måske endda kan gøre dig mere glad i længere tid.
Når jeg læser dit brev, får jeg en fornemmelse af, at du muligvis har et lavt selvværd. Det virker på mig som om, du gennem sex søger en bekræftelse på at være noget værd. Det er muligt, at dine one night stands kortvarigt giver dig et højere selvværd, men det virker desværre også på dig som om, at du bagefter får det dårligt igen. Måske enda endnu dårligere end før one night standet? Og det er selvfølgelig ikke godt.
Derfor vil jeg foreslå dig, at du forsøger at opbygge dit selvværd på andre måder.
Du kan for eksempel bruge mere tid med dem, du holder af, og som du ved, holder af dig. Det giver altid en god følelse i maven at være omgivet af mennesker, der kan lide en for den, man er, som f.eks. en veninde, en god ven eller et familiemedlem. Samtidig kan det måske være en idé at arbejde med lidt positive tanker om dig selv. Det kan du evt. gøre ved hjælp af en lille notesbog, som du hver aften skriver mindst 3 gode ting ned i om dig selv. Det kan fx være, at du i løbet af en dag har været god til at sige fra, har dyrket motion eller noget helt tredje. Ved at skrive ting ned går det lettere op for en, at man har mange gode egenskaber. Ellers kan det også være en mulighed, at du beskæftiger dig med noget, der gør dig glad, eller som du er god til. Jeg synes jo for eksempel, at du er rigtig dygtig til at skrive, så fortsæt endelig med det, hvis du selv har det godt med det. Nogle gange kan det også være fint for selvtilliden, at forkæle sig selv ved at gøre noget godt for sig selv: som at købe nyt tøj, give sig selv en ansigtsbehandling eller gå til frisør. Det minder en om, at man er alle goderne værd.
Der er idag en tendens i samfundet til at sætte lighedstegn mellem de ydre værdier og de indre værdier, hvilket vil sige, at hvis man udadtil er smuk, så er man også et godt menneske indeni. Måske er det også det, der gør sig gældende under one night stands. I hvert fald er det en måde, hvorpå man gennem sit udseende føler sig bekræftet i, hvem man er. Dog kan denne bekræftelse være en anelse overfladisk, da hurtig seksuel tilfredsstillelse gennem one night stands ofte blot handler om fysisk tiltrækning og altså i høj grad er baseret på udseende. Under alle onstændigheder er det heldigvis heller ikke udseendet, der er det vigtigste, da det, der tæller allermest, er, at være et godt menneske. At bedømme folk på deres ydre er meget overfladisk, og vi er alle lige meget værd, ligemeget hvordan vi ser ud.
En dejlig øvelse her til sidst kan være at tænke på en, du holder af, og som du ved, holder af dig. Det gør denne person nemlig kun, fordi du er det værd :)
Jeg håber, at du kan bruge mine tanker, og jeg ønsker dig en rigtig god sommer.
Venlig hilsen Malene