ondt og lugt

brevkassespørgsmål

ondt og lugt

brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Oprettet 13 år 1 måned siden

Hej. ¨jeg er en pige på 16 år som har nogle spørgsmål. når jeg har sex med min kæreste gør det rigtig ondt indtil han har været oppe i mig i lang tid, er det normalt eller kan jeg gøre noget ved det ? og efter vi har haft sex, begynder jeg at lugte rigtig meget i underlivet, er det normalt? håber i vil svare. Hilsen den forvirrede

Svar:

Hej forvirrede

Tak for dine spørgsmål, dejligt at du skriver ind til os

Sex skal ikke normalt gøre ondt, men det er meget svært for mig at sige hvad årsagen er til at du har smerter, derfor vil jeg anbefale dig at gå til din egen læge hvor du kan få en gynækologisk undersøgelse og en snak med din læge.

Det er meget almindeligt at man kan lugte lidt fra skeden, men lugten kan skyldes ubelance i underlivet, men kan også være en kønssygdom, hvis dig eller din kæreste tidligere har haft sex med andre uden beskyttelse eller med hinanden, hvis i har haft ubeskyttet sex, så vil det være en rigtig god ide at blive testet hos lægen, lægen har tavshedspligt og det er helt almindeligt at blive tjekket.

Venlig Hilsen

Sascha