Ondt i penis efter onanering
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hej Cyberhus,
Jeg er en 16 årig dreng, der nyder at onanere en gang imellem. Jeg har i længere tid dog haft et irriterende problem.
Hvis jeg får en erektion, eller har lyst til at onanere, inden for cirka 24 timer efter jeg sidst gjorde det, får jeg ondt inden i penisskaftet (det føles som om noget presser indefra).
Jeg har også ondt på penishovedet, i nogle timer efter jeg har onaneret.
Jeg er rigtig træt af problemet (mest det med penisskaftet), især i hverdagen, fordi jeg får rigtig ondt i penis når jeg får en erektion.
Hvad kan jeg gøre?

Svar:
Hej med dig.
Det lyder ikke rart, at du sådan oplever smerter i forbindelse med onani.
Jeg synes, det lyder som om, dit problem hænger sammen med hvor tit, du onanerer. Mange drenge oplever nemlig ømhed, når de onanerer ofte eller gør det meget hårdt. Det er ikke farligt at opleve ømhed. For de fleste plejer det at hjælpe, hvis de giver pikken ro og venter med onani eller blot onanerer mere roligt næste gang. Måske kan det hjælpe for dig?
Hvis dit problem fortsætter, synes jeg, du skal kontakte din læge og få ham til at undersøge dig. Jeg ved godt, det kan være lidt pinligt, men husk på, at din læge har undersøgt mange drenge før dig, og at det altså er helt naturligt, at du opsøger ham med dette problem. Lægen vil kunne give dig begrundelsen for din ømhed og måske endda finde en behandling til dig, hvis dette er nødvendigt.
Kh. Matilde