ondt efter sex ( for ofte eller hvad)

brevkassespørgsmål

ondt efter sex ( for ofte eller hvad)

brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år

heeej mit spoergsmaal er hvordan kan det vaere min kaereste nogen gange faar ondt oppe i skeden midt i vores sex? hun siger det foeles som om hun faar stoed der oppe i skeden:O er det noget alvorligt eller er det bare fordi vi goer det for ofte? tak paa forhaand^^

Svar:

Kære dreng 16 år

Synes det er rigtig dejligt at du skriver herind, fordi du er bekymret for din kæreste. Jeg tror ikke at det er noget alvorligt.

Det er meget naturligt at piger eller kvinder kan få ondt ved samleje.

Der kan være mange årsager til at din kæreste har ondt når i har sex, nu ved jeg ikke hvor ofte din kæreste har ondt?

Kan sagtens være, som du selv skriver, at i gør det ofte. Når din kærste siger hun mærker det som stød i skeden, kan det være fordi du rammer underlivet mange gange.

I kan prøve at skifte stillinger, så i ikke ligger i den samme for længe, hold små pauser og gå på opdagelse ved hinanden.

Det Kan også være fordi din kærste spænder i sit underliv, og har svært ved at slappe af når i har sex.

Her kan det være en god ide at hun sørger for at trække vejret helt ned i maven under samleje. En god ide er at i taler om sex, både før og efter, det får det til at virke mere naturligt, og giver tættere bånd til hinanden.

Hvis din kæreste bliver ved med at have ondt når i har sex, synes jeg at hun skal tale med sin egen læge som laver en underlivsundersøgelse.

Venlig Hilsen

Sascha