Ondt efter sex
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hej med jer i Brevkassen Jeg har et par spørgsmål omkring sex. 1) Jeg har haft en fast kæreste i et par måneder nu, og vi har haft sex et par gange efterhånden. Når vi har sex gør det ikke specielt ondt, men efter.. av. Det er primært når jeg tisser. Og det er 2 - 3 dage efter at vi har haft sex. Er det normalt? 2) Min kæreste er omskåret. Er der nogle fordele og ulemper ved det? I såfald hvilke? 3) De gange vi har haft sex har han ikke kommet. Han siger at det er dejligt det jeg gør, men altså.. Vi har prøvet lidt af det hele, det eneste er at han ikke har givet mig blowjob - fordi jeg ikke vil. Han synes at det er bedst når jeg rider ham eller når jeg giver blowjob. Men kan jeg gøre noget ekstraordinært, for at han kommer? 4) Kan i nævne nogle gode stillinger? Håber I vil svare på mine spørgsmål - på forhånd tak.

Svar:
Hej Århus pige 16 år.
Tak for dine spørgsmål.
Jeg vil svare på dine spørgsmål fortløbende.
ad 1) Hvis det gør ondt når du tisser efter sex, kan det betyde at der er kommet lidt bakterier fra din kærestes penis (eller mund hvis han slikker dig) op i dit urin rør. Det er helt naturligt og du kan forebygge eller mindske det ved at sørge for at han har vasket sin penis og ved at du går ud og tisser når I har haft sex. Hvis det bliver ved med at gøre ondt når du tisser, synes jeg du skal gå til din læge som kan måle på en urinprøve om der er bakterier i, og om det kræver behandling.
ad 2) Når en dreng er omskrået er penishovedet (glans) ikke beskyttet af forhuden, hvilket vil medføre at drengen bliver mindre følsom på glans. Dette kan både være en fordel og en ulempe iforhold til hvor hurtigt han opnår udløsning.
Desuden er det lettere at holde det rent omkring glans når der ikke er forhud.
ad 3) De allerførste gange man har sex skal man lære hinanden at kende Det er ganske naturligt at det kan være svært at få udløsning. Hver især finder I ud af hvad I synes der er dejligt og hvad ikke ikke bryder jer om. Der skal tillid og tryghed til for at man kan slappe af og det skal til for at der kan komme en udløsning. Prøv at fokuser på det der foregår imellem jer og det I hverisær mærker og føler. Fortæl hinanden hvad I oplever.
Måske kan du spørge din kæreste om han vil vise dig hvordan han onanerer, så du kan se hvordan han gør og kan lære / spørge ham hvordan han kan lide at blive rørt.
Desuden tror jeg at det vil være super godt hvis du vænner dig til at forholde dig til dit køn, kigger på dit køn, undersøger dit køn ved at se i et spejl, smager på dig selv. Det er vigtigt at kunne give, men det er også vigtigt at kunne modtage (det kunne være at lade din kæreste slikke dig, så det er dig der modtager og ham der giver (selvfølgelig skal du have lyst til det og give ham lov).
ad 4) Gode stillinger som kan stimmulere din kæreste til at komme, er nok bedst at høre ham om hvad han synes der er bedst. For det er meget forskelligt hvad mænd kan lidt!
Hilsen Mette.