Ondt efter Onani

brevkassespørgsmål

Ondt efter Onani

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Oprettet 10 år 1 uge siden

Hej:) Jeg er efterhånden ved at forstå at jeg næste år må have sex, og det er jo fedt nok, Jeg plejede at bruge nogle ting når jeg onanerede, gned mest af alt nogle ting op af klitoris, og kom jo fint af det, ikke så lange eller super kraftige orgasmer, men de var fine. En gang i mellem, når f.eks. vi var ude og rejse, eller man varmed skolen et sted henne længe, så havde man jo ikke de her ting med, så måtte man, når man virkelig bare havde brug for at "få taget presset", jo bruge hænderne, og det gav faktisk nogle super gode orgasmer, men tog også længere tid, så det var lidt sværre for mig at få ind i "hverdagen", så skulle man jo sætte 15 minutter af, istedet for 4.. Så kom jeg til at tænke at det jo var bedre at lære sin krop at kende og hvor det var rart og hvor hurtigt det skulle gå og hvor mange fingre der kunne være i skeden, at jeg er mere følsom i venstre end højre side af klitoris og det er ikke så rart ligepå osv. Nå.. men normalt er jeg ikke til porno, ser ingenting, en gang i mellem nogle billeder af nogle sexede fyre som man så kan ligge og fantasere om(når man altså laver den "lange" version og gør det med hænderne), og det virker fint, og så syntes jeg det er rigtig... pinligt, at skulle slette historikken bag efter... well... jeg ved det ikke er pinligt og helt naturligt, men prøver at holde det sådan at man får et godt realistiskt billede af sex, også nu, især fordi at jeg syntes man skal bruge porno og evt bruge det i sengen når man bliver ældre og der er nogle andre grænser end bare sexen som skal overskrides... nok om det... Jeg læste en annonce den anden dag som omhandlede at en amatør skulle prøve at lave porno, hvor der så lå et link og troede det var sådan en video man grinte af, men den var faktisk ret fræk, så jeg... Og lad os bare sige at jeg var ret "hård" imod mit underliv og ku godt mærke det da jeg stod op bagefter... Ikke sån at man ikke kunne gå.. bare sådan at man kunne mærke det... Er det dårligt at det gør ondt? Burde jeg være mere forsigtig?

Svar:

Hej med dig.

Det lyder som om, du er rigtig god til at udforske din krop, kender den godt og er nysgerrig efter at lære den endnu bedre at kende. Jeg fornemmer, at du har et sundt forhold til din krop og har nogle fine holdninger til sex og onani, hvilket er rigtig fint. Det kan nemlig være en fordel at være meget bekendt med sin egen krop og have nogle idéer om, hvad man kan lide/ikke kan lide, inden man skal have rigtig sex.

Det er sejt, at du har haft mod til at prøve forskellige former for onani. Både med og uden legetøj, lang og kort tid og hårdt og blidt. At du har kunnet mærke, at du har været lidt hård ved dit underliv sidste gang, du onanerede, behøver ikke være et tegn på noget dårligt. Det kan vel sammenlignes lidt med, at man har dyrket hård motion og er øm i dagene bagefter. Det er ikke nødvendigvis en dårlig ting, men måske snarere et tegn fra kroppen om, at man har gjort noget uvant, og at man måske ikke skal være hårdere ved sig selv, end man har været. Dit underliv kan holde til meget, og der skal en del til, før du "ødelægger" noget dernede ved almindelig onani. Det eneste, du skal være opmærksom på, er dog, at du ikke får lavet rifter i huden omkring skeden, og hvis du hæver op efter onani, kan det også være, du skal holde en lille pause med det. Faktisk er det lidt ligesom med alle andre steder på kroppen; det kan holde til meget, men skal også passes på og plejes, og man skal derfor være opmærksom på signaler om, at kroppen kan føle sig dårligt behandlet (ømhed, svie, kløe, blod, rifter og hævelse).

Mit råd til dig er egentlig, at du endelig skal fortsætte med at eksperimentere med din krop og finde mere og mere ud af, hvad du er til. Hvis den hårde onaniform tiltalte dig meget, kan det være, du kan vænne din krop til lidt hårdere onani, således at du får mindre og mindre ondt jo flere gange, du har onaneret hårdt. Det er helt op til dig, hvad du har lyst til og vælger at gøre - bare det er rart for dig.

KH. Matilde