Onani/udløsning
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej cyberhus ville høre om man kan få udløsning når ens penis er 3 cm i slap og 8 i stiv ca? hvis man ikke kan hvor stor skal ens penis være for at man kan? Er 13 et halvt

Svar:
Hej med dig
Det er meget normalt, at man kan sidde med forskellige spørgsmål omkring kroppen og hvordan den fungerer. Derfor er det super fint at du skriver herind og spørger, og jeg er sikker på, at der er mange, som har de samme overvejelser som dig.
Det er normalt, at drenge/fyre får deres første udløsning når de er imellem 13-15. Det hænger sammen med, hvornår man begynder på sin pubertetsperiode. Derfor vil jeg sige, at der slet ikke noget unormalt ved, at du ikke har oplevet det endnu. Det er altså sandsynligvis ikke på grund af noget, du gør forkert og det hænger heller ikke sammen med størrelsen på din penis. Det er nemlig ikke sådan, at den skal være en bestemt størrelse, for at det kan lade sig gøre at få udløsning. Mit bedste råd til dig vil være at se tiden an, selvom det kan være svært at vente på. Det kan sagtens nå at komme, og det er slet ikke sikkert at der går særlig lang tid.
Held og lykke med det hele.
Mai