Onani-Sex
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hej cb
Jeg skriver ind fordi jeg har et slags problem, som jeg ikke er helt sikker på overhovdet er et problem. Når jeg onanere har jeg abosolut inten problem med at komme, men skal gøre det relativt hurtigt. Kan bare ikke komme af at gøre det langsomt, det skal gå meget hurtigt når jeg skal komme.
Når jeg har haft sex, har de måtte give handjob meget hurtigt, indtil jeg kom fordi jeg simpelhen ikke kunne komme unden selve sexen. Altså kan nemt komme hurtigt under onani, men så får jeg ondt i armen hurtigt, fordi jeg skal gøre det så hurtigt. Er der noget galt eller hvad sker der her?
Ano

Svar:
Hej Ano.
Det er helt almindeligt, at man godt kan komme i tvivl omkring ting ved sex og spekulere over, om det man gør mon er normalt. Du er langt fra den eneste, der har sådanne spørgsmål.
Pigers klitoris er meget forskellig, og det er meget individuelt, hvordan den bedst stimuleres. Piger har også forskellig klitorisforhud, og afhængig af det, så kan det være nemmere og sværere at stimulere klitoris, og det kan også betyde, at man i højere grad skal trykke hårdere for at stimulere klitoris, og måske også hurtigere. Det er altså meget forskelligt, hvordan man bedst kan stimulere, så det er ikke fordi, at der er noget galt i, at du bliver nødt til at gøre det hurtigt. Det kan også godt tage længere tid, hvis man onanerer langsomt, men det lyder også til at være lidt træls for dig, at du får ondt i armen af at gøre det så hurtigt. Så jeg tænker lidt, om du har prøvet at gøre det flere gange langsomt og så måske øge tempoet stille og roligt, så du på den måde ikke behøver at gøre det hurtigt hele tiden? Jeg tænker også lidt på, om du har prøvet med fx en vibrator? Der kan du nemlig justere tempoet, og hvis du kan komme, når den er relativt langsomt, så kan det også være, at du kan når du selv gør det.. Men som sagt tænker jeg ikke, at der er noget galt i, at du kun kan komme når du gør det hurtigt, men hvis du har lyst, så kan du prøve at eksperimentere lidt med at gøre det langsommere. Hvis du har brug for lidt inspiration til onani, så kan jeg anbefale de her artikler fra sexlinien og vores egen.
Du skriver også, at du ikke kan komme under selve sexen. Du skal bare lige vide, at det er helt almindeligt. Det er faktisk de færreste, som kan få en skedeorgasme. Men mange piger tror at det er helt almindeligt, og noget man burde kunne få. Men mange eksperter på området er faktisk uenige om, hvorvidt det overhovedet kan lade sig gøre. Så det er i hvert fald ikke noget, som du burde bekymre dig om, at du ikke kan. Men du kan selvfølgelig også godt prøve dig lidt frem selv. Du kan læse mere om skedeorgasme her.
Jeg håber, at du kan bruge mit svar.
Mange hilsner
Pernille