Onani - Porno - OSV?

brevkassespørgsmål

Onani - Porno - OSV?

brevkassespørgsmål af
Anonym

Hej, jeg en lidt nygerrig pige som har nogle spørgsmål som jeg håber i vil svare på.. (Skal lige siges jeg ikk vil fortælle min alder) Har bare nogle anonyme spørgsmål 1. Er det unormalt at se porno i en alder af 12-13? 2. Hvis man får virus på sin computer pga. man har set porno og ikk kan fortælle det til sine forældre hvad gør man så? 3. Når man har fået en ny computer og gerne vil se porno for at blive tændt, men er bange for at få en virus igen hvad gør man så? 4. Når man gerne tit vil ornanere, og man ikk må låse døren til sit værelse og ikk særlig tit er alene hjemme hvad gør man så? 5. Hvordan kan man ornanere når man ikk vil stikke fingeren op i sig selv og røre ved sig selv på en lidt klam måde? Det var det lige i første omgang håber i vil besvare dem og ikk synes jeg er en freak..

Svar:

Hej med dig.

Jeg synes slet ikke du er en freak, jeg synes du stiller nogle gode spørgsmål og det er bare mega fedt du gør det, når nu du er lidt nysgerrig. Du er helt anonym her og jeg vil gerne prøve at svare på dem.

1. Det er slet ikke unormalt at se porno, når man er 12-13 år. Det er meget forskelligt hvornår man begynder at se porno og det er heller ikke alle der ser porno, så der er ikke noget der er normalt eller forkert - det kommer an på hvad man synes er spændende og frækt.

2. Hvis der er kommer virus på ens computer, så er der ikke så meget at gøre end at fortælle ens forældre det, hvis ikke man kender nogen der kan hjælpe en.

3. Det er en god ide at have et antivirus program på sin computer, så kan man undgå at få virus, når man surfer på internettet, for der er desværre nogle hjemmesider der spreder virus. Du kan evt. lige kigge i IT-værkstedet her i Cyberhus, der har været en lille debat om hvad den bedste antivirus er og du kan evt. skrive i brevkassen og spørge hvordan du bedst sikrer din computer. Men hvis du får ny computer, så spørg din mor og far om de ikke vil hjælpe dig med at gøre den virus-sikker.

4. Det er jo ikke sjovt, hvis man føler man ikke bare lige kan ornanere, når man har lyst, fordi man er bekymret for at man bliver forstyrret. Men så længe der er nogle regler for det med at låse døren, så kan man måske ornanere, når man skal i seng eller i bad.

5. Der er flere måder man kan onanere på uden at stikke noget op. Piger kan røre ved sig selv omkring klitoris og synes at det er super dejligt. Nogle piger kan lide at røre direkte på klitoris og andre synes ikke det er så rart. Men hele området er meget følsomt og man kan prøve sig frem og se hvad man synes er dejligt. Jeg synes at Henriette, som har været vejleder her i lystværelset har skrevet en god artikel om onani for piger, der er gode råd til hvordan man kan onanere - du kan læse artiklen ved at trykke her.

Jeg håber du har fået nogle svar du kan bruge og du er velkommen til at skrive igen i anden omgang, hvis der dukker flere nysgerrigheder op.

Kh. Bibi