Onani for pige
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej :) Jeg er en pige der gerne vil prøve at onanere på nogen flere måder en bare at massere klitoris og bruge en finger... kan jeg lave noget hjemmelavet sex legetøj eller har i nogle andre ideer til andre måder at stimulere sig selv? jeg onanere meget men jeg tror ikke jeg får orgasme... jeg når altid til et punkt hvor det er rigtig dejligt men der kommer ikke noget ud og jeg syntes ikke det føles som det der med at man slet ikke kan bevæge sig eller sådan fordi det er så dejligt... jeg håber i kan hjælpe mig... hilsen mig :)

Svar:
Hej med Dig.
Det er fedt at høre, at du er kommet godt igang med at onanere og udforske dig selv og din krop. Jeg kan prøve at give dig lidt inspiration:
• Ja, du kan godt selv lave noget du kan bruge som sexlegetøj. Du kan fx tage en agurk eller en gulerod og sætte et kondom på. Når du bruger noget til at onanere med, som ikke er lavet til at være sexlegetøj, så er det vigtigt at du husker at putte et kondom på. Det beskytter dig nemlig mod diverse bakterier, som du helst ikke skal have op i din skede.
• Du kan også prøve at ligge dig på maven i stedet for på ryggen. Så kan du prøve at gnide dig op ad noget, fx din pude, dyne, bamse eller andet som du synes føles rart.
• En anden måde du kan prøve at stimulere dig selv på, foregår i badet. Du kan fx prøve at sæbe dig ind over hele kroppen og kærtegne dig selv omkring brystvorterne både lidt langsomt og lidt hurtigt - i det hele taget kan forskelligt tempo være godt når du onanerer. Hvis du får lyst il at røre ved dig selv på klitoris og skeden, så er det vigtigt at du ikke bruger almindelig sæbe. Så skal du bruge intimsæbe eller slet ingen sæbe, fordi at almindelig sæbe kan ændre den naturlige bakteriebalance, som er i skeden.
• Du kan også prøve at bruge håndbruseren til onani, ved at lade vandstrålerne ramme dig mellem benene. Det kan ske at strålerne er for hårde til at du kan sprøjte direkte på din klitoris, men så kan du måske gøre den blødere eller sprøjte omkring den i stedet.
• Se om du måske kan finde inspiration i en artikkel om onani. Den ligger i lystværelset, og hedder "Onani for piger" - du kan læse artiklen ved at trykke her.
Det er lidt svært for mig at sige, om du får orgasme eller ej. Men ud fra det du skriver, så vil jeg sige at det lyder som om, at du får en klitorisorgasme, når du onanerer. Det er ikke meningen at der absolut skal komme noget ud, når du får en orgasme. Orgasmer er meget forskellige. Nogle er kun et lille glimt at vellyst (måske en lille elektrisk følelse i underlivet), når du stimulerer dig selv. Andre orgasmer er dybere og mere intense, sådan at de måske kan mærkes i hele kroppen i lang tid.
Når du skriver om noget der kommer ud og det at du tænker at du skal have det sådan at du ikke kan bevæge dig fordi det er så dejligt, så kommer jeg til at tænke på, om det er en sprøjteorgasme du taler om og den får du ikke ved kun at stimulere din klitoris. Du kan læse mere om sprøjteorgasme her,  men du skal huske at det er langt fra alle piger der kan opnå en orgasme på denne måde.
Jeg håber du kan bruge mine råd. Held og lykke med det hele :)
Venlig Hilsen Mie.