Onani og alt det der...
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej Cyperhus! Jeg har fået svar på mange af mine spørgsmål fra andre der har skrevet ind, som jeg har læst, men ikke lige det her: Jeg har prøvet at onanere op til flere gange, men jeg synes ikke rigtigt jeg kan finde ud af det... Jeg føler i hvert fald ikke at jeg når til det tidspunkt hvor jeg kommer. Det går mig rigtig meget på, fordi jeg tænker nogengange på om jeg bare er skabt sådan at jeg ikke kan få en orgasme. Jeg plejer at onanere ved at massere skeden lidt med fingrene, eller stikke en finger op og vippe lidt frem og tilbage. Det kan godt være det lyder lidt sært, men nogengange fører jeg også håndtaget af en hårbørste op, som jeg alligevel ikke bruger. Det føles lidt dejligt, men det er slet ikke den der rare lange følelse, som er så dejlig at jeg næsten ikke kan bevæge mig.. Jeg er sådan ok tit liderlig, og ser også porno når jeg er det, så det er ikke fordi jeg ikke bliver tændt nok. Jeg får bare ikke den der følelse som jo er hele pointen i det... Hvorfor gør jeg ikke det, tror du? Håber i kan hjælpe mig, tak på forhånd:-) -Jeg ville måske have det bedst med det hvis det var en kvinde der besvarede. Fordi kunne forstille mig det var dem der kunne sætte sig bedst ind i det...

Svar:
Hej med dig.
Tak for roserne, og hvor er det dejligt, at du kan bruge de svar vi giver.
Du skriver at du ikke rigtigt synes du kan finde ud af at onanere, at du ikke rigtigt når til det tidspunkt hvor du får en orgasme og at du lige som ikke får den der følelse som er hele pointen!
Du skal vide, at der ikke er nogen rigtig eller forkert måde at onanere på. Den måde du onanere på er rigitg for dig. Du kan prøve at massere din klitoris, (der er rigtigt mange nervetråde som er meget følsomme for berøring) Når klitoris masseres kommer der blod til og den vokser. Det kan næsten gøre helt ondt at massere den.
Nogle piger/kvinder kan massere den til de får en orgasme (klitorisorgasme). Der findes også skedeorgasmer som kræver at man rammer g-punktet som sidder ca. 3-4 cm oppe i skeden frem mod maven. Der er ikke noget unaturligt i, at du bruger en børste til at onanere med. Det kræver øvelse at lære at onanere (og giv dig al den tid du har brug for - leg med dig selv og bliv fortrolig med din krop).
Jeg tror det vil være godt for dig at fokusere mere på hvordan det føles (altså at du mærker efter de snurrende, kildende, varme og summende fornemmelser) i din krop når du onanere.
Det lyder lidt som om du jager orgasmen. Det fjerner fokus fra din fornemmelse af din krop og det du mærker. Orgasmer kan variere fra at være lange, voldsomme, eksplosive, gentagende, sivende, næsten ubemærkede og små. Ofte hører vi kun at orgasmen er stor og voldsom. Det aller væsentligste er at mærke efter hvad der sker i din krop. De små ændringer. Mærk din vejrtrækning, din puls, mærk dine kinder måske bliver røde, du kommer til at svede lidt, din krop afslappes.
Jeg tror hele pointen med onani er at vi kan lære at elske vores krop som den er, at kan give os velvære, lyst og liderlighed. Husk på at du er på vej ind i seksualitetens verden - giv dig selv tid og hav tålmodighed.
Jeg håber du kan bruge mit svar og du er altid velkommen til at skrive ind igen.
Bedste hilsner Mette.