onani, at komme, kondomer, og tricks i sengen :D
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
jeg har lige et par spørgsål, men jeg vil starte med at sige at jeg er jomfru. Jeg har ingen kæreste, og har aldrig rigtig haft en ordenlig en. Men fuck det. den del af kærligeheden tror jeg på kommer.. :D 1.) Altså. . jeg ornanerer.., eller, det TROR jeg jeg gør? jeg leger med mig selv, synes det er mega dejligt, kilder og massere, men jeg er ikke sikker på jeg kommer? ikke noget klamt "hvidtspermagtigt" eller noget.. skal man det før det tæller som onani?? i jeg stønner bare når det er på sit "højdepunkt", sukker tilfreds, og starter forfra lidt senere. 2.) jeg har prøvet at give mig selv finger, men jeg synes overhovedet ikke det var dejligt.. det var nærmest... kedeligt? ingen følelser, på samme måde som det andet, eller noget. er det fordi der er noget galt med min krop, eller er min finger bare for lille? 3.) skal man have en bestemt alder for at købe kondomer? vil helst ikke komme i en situation hvor ekspedienten siger: "hov, du må vist ikke købe kondomer endnu, for man skal være 15." eller sådan noget.. det ville være superpinligt.!!! 4.) hvad kan drenge godt li' når man har sex? jeg ved godt det er en smagssag, men er der ikke noget tricks jeg kan lære? tjah, det var vist det... knus miig

Svar:
Hej med dig :)
Tusind tak for dine spørgsmål
Svar på Spørgsmål 1
Onani er det samme som seksuel selv- tilfredsstillelse hvor man bruger hånd og/eller fingrer til at stimmulere sig selv med. Rundt på kroppen er der erogene zoner, som er steder der er særligt rart at røre ved. Det er meget forskelligt hvad der føles rart, det afhænger af hvem man er og hvor man ka li´ at blive rørt.
Når man onanerer kan man få en orgasme (det er muskelsammentrækninger i underlivet, der på højdepunktet kan mærke nærmest som en lille eller stor "eksplossion" som breder sig rundt i kroppen - herefter er man ofte træt), dette har ikke noget at gøre med om der kommer noget ud ad skeden. Det er ved en udløsning, der kommer safter ud hos pigen og hos drengen er det sæd der kommer ud af tissemanden.
Spørgsmål 2
Der er slet ikke noget galt med din krop og dine fingre er ikke for små. Når man stimmulerer klitoris mere eller mindre direkte kildrer det meget og det er nærmest en elektrisk impuls som man stimmulerer. Når man giver sig selv finger er det en god ide at man er godt våd - man kan bruge spyt eller glidecreme. Ca 3 cm oppe i skeden frem mod kønsbenet sidder g - punktet som du kan nå med lange og ringefinger. Gør bevægelsen "kom her" med de to fingre (det er lettere at bruge to fingre). Det er en anden fornemmelse som udløses her. Hvis du synes det er kedeligt så skift lidt mellem det du gør. Det kan være ganske dejligt at give sig selv finger.
Spørgsmål 3
Man skal ikke have en bestemt alder for at købe kondomer. Det er godt du tænker på at bruge kondomer og passer godt på dig selv.
Spørgsmål 4
Drenge kan godt lide, at pigen rører ved og kæler med hans tissemand, at man viser man godt kan lide ham og hans tissemand. Når man forsigtigt kildrer hans "pung" og hans inderlår så trækker pungen sig sammen og det kan mange drenge godt lidt. Desuden kan mange drenge godt lide at se på at pigen nyder at røre ved sig selv. Det er kun fantasien der sætter grænser. Er du i tvivl, så spørg ham eller fortæl ham hvad du har lyst til at prøve.
Mange hilsner
Mette