Onani, jeg keder mig...
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej, jeg har fået et problem. Jeg onanere en del, eller hvad man nu skal sige. men altså,jeg er begyndt at kede mig. Jeg har prøvet ret mange ting... bruseren=rart i 30 sekunder, og så bliver jeg så'n lidt følelsesløs. Gnide noget op af min klit=Det er godt, og kommer hver gang men det bliver ret kedeligt. At stikke noget op=Det er ikke specielt rart. Keder mig nu lidt og ved ikke hvad jeg skal lave...

Svar:
Hej med dig
Det er dejligt at høre, du er godt i gang med at lære din krop at kende, men selvfølgelig er det ikke sjovt, hvis du direkte keder dig. Jeg vil prøve at komme med et par forslag til at gøre det sjovt igen.
Når man onanerer handler det ikke kun om at opnå orgasme. Det handler i lige så høj grad om at mærke sig selv og sin krop, og hvad der føles skønt og rart. Du har fundet en metode, der virker (ved at gnide noget mod din klit), men der er stadig mange spændende måder at onanere på, som du har til gode.
Du skriver i dit brev, at det kun er rart at bruge bruseren i ca. 30 sek. Her tænker jeg, om du måske har for meget styrke på vandet. Det kan godt være for voldsomt for ens klit med for hård eller direkte stimulering, hvilket kan resultere i, man bliver følelsesløs. Hvis der er massagefunktion på bruseren (der hvor den laver en tyk, hård stråle) kan du eksperimentere lidt med, hvor hårdt trykket skal være. Du kan starte med næsten intet tryk på vandet, og så skrue op indtil det føles rart uden at være "for meget". Du kan også eksperimentere med hvor på klitten, det er rart at blive ramt af strålen. Er det måske øverst til højre eller lige under klitten? Her gælder det bare om at mærke sig frem til, hvor det føles allerbedst. For langt de fleste, er det ubehageligt at blive stimueleret direkte på klitten, så det er en god idé at arbejde sig "rundt" om den.
Nogle centimeter oppe i skeden sidder g-punktet. Det kan være rigtig rart at stimulere det, men det er lidt svært at gøre selv, så det kan være derfor, det ikke rigtig er rart at stikke noget op. Hvis man ser bort fra g-punktet, er skeden faktisk ikke specielt følsom, så hvis man ikke rammer det, er det ikke nødvendigvis så givende at stikke noget derop.
Når man onanerer tit, kan kroppen på en måde "vænne" sig til det, og så bliver det lidt mere kedeligt. Du kan prøve at holde pause nogle dage eller en uges tid, det kan nemlig gøre den næste orgasme virkelig lækker, fordi det så er et stykke tid siden, du sidst fik en orgasme. Ofte bliver onani lidt en orgasme-jagt, i stedet for at være tid man bruger på at forkæle sig selv. Det er godt at "lade op" til selve onanidelen ved fx at røre sig selv på hele kroppen, kærtegne sine bryster, maven, lårene. Onani er jo i virkeligheden at elske med sig selv, og det gør man bedst ved at give kærlighed til sin krop. Du kan også prøve at læse nogle erotiske noveller, og virkelig give dig selv tid til at blive tændt.
Det fremgår ikke helt tydeligt af dit brev, om du nogle gange onanerer ved at bruge dine fingre på din klit. Hvis du ikke gør det, vil jeg helt klart opfordre dig til at begynde med det. Ikke bare fordi det er rart at kunne selv, men også fordi det kan være en kæmpe hjælp, når du måske engang skal være sammen med en anden. Så er det nemmere for dig at hjælpe vedkommende til at give dig en orgasme, når du selv ved, hvordan det skal gøres. Her gælder det også om at prøve sig frem i forhold til hvor det er rart at blive rørt, hvor hårdt, om det er i cirkler eller frem og tilbage.
Held og lykke med det.
De bedste hilsner
Tanne