Onani gør ondt.
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej jeg er en piige på 13 år . Jeg onanerer ikke så tit, kun nogle gange. og jeg har aldrig haft sex! men det er som om jeg er rigtig stram 'dernede'. min skede's hul er meget meget lille. og når jeg stikker en finger op for at onanere Så er det bare ubehageligt, og der er ingen nydelse i det ?? Hvis jeg også stikker noget andet op, freks. onanere jeg med en deodorant som har låg på, og tager den op i skeden men den kan ikke rigtig komme op fordi mit hul er så lille, og det er ubehageligt.. hvad gør jeg?? jeg er også RIGTIG bange for at få sex for første gang hvis det gør ondt. hjælp mig!! er der noget i vejen med mig??

Svar:
Hej pige 13 år.
Tak for dine spørgsmål til Cyberhus.
Jeg kan godt forstå at du er lidt nervøs og bange for at få sex den første gang, det er helt naturligt og det er der ikke noget i vejen med at du er.
Jeg tror det er vigtigt du prøver dig frem, og finder ud af, at gøre det du synes er dejligt, når du onanerer. Jeg mener at onani skal være en nydelse og noget der er dejligt. Hvis du synes det gør ondt når du stikker en finger eller en deodorant op i din skede, kan det godt være (som du selv skriver) at din skedeindgangen er stram. Hvis du samtidig ikke er "våd" og liderlig, glider finger/deo ikke så let ind. Prøv at stimulere indgangen til skeden, for der sidder en hel masse følsomme områder, som kan være med til at tænde dig. Brug evt. lidt spyt hvis det ikke er vådt.
Når man har samleje den første gang, kan man regne med at det gør lidt ondt, men jeg kan fortælle dig, at det er en smerte som hurtigt holder op. (det svider lidt/meget og holder op når han trækker sig ud) Det bliver heller ikke ved med at gøre ondt. Man må holde en lille pause og så prøve igen, og igen indtil det ikke gør ondt. Det er ingen som siger at drengen skal helt ind første gang. Man må prøve sig frem. Jeg vil sige at det vigtigste er, at man har fundet en dreng som man er glad for og har tillid til. Desuden vil jeg også råde til at man er ædru den første gang, for at man kan mærke sine egne og den andens grænser.
Forårshilsner Mette