Onani, analt?
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej brevkasse. Jeg er en dreng på 15, jeg går i 8. klasse. Men, når jeg "hygger" mig kan jeg godt finde på at stikke en finger i mit anus.. Føler ikke at jeg er til mænd eller noget, jeg syntes bare det bliver for kedeligt at onanere.. Så ville lige spørge om det er normalt? Og så ville jeg også lige høre om i havde nogle idéer eller gode råd til hvad man kan gøre det med eller nogle andre gode tips? Tak på forhånd. Mvh S 15 år.

Svar:
Hej med dig
Det er helt naturligt i din alder at få afprøvet lidt af hvert, og finde ud af hvad der virker på dig og din krop. Ved at stimulere anus er der nogle der finder det lettere at få orgasme, og det behøver ikke at være fordi du er til fyre, men fordi at du har en erogen zone her.
De erogene zoner er steder på kroppen, som føles rigtig rart at blive rørt ved,og de zoner kan sidde forskelligt fra person til person. Helt fra kønsorganerne eller ved anus, til at sidde i nakken eller ved knæhasen på andre.
Endetarmen er ikke lige så blød eller elastisk så det er vigtigt at gå langsomt frem, især hvis du vil have andet end én finger op. Samtidig har endetarmen næsten ikke noget naturligt smørelse, så det er også en god idé at bruge meget glidecreme.
Så for at udvide endetarmen er det en god idé at du bruger meget glidecreme og går langsomt frem.
Du kan starte med en finger, så to og måske tre.
Det er muligt at bruge grøntsager som f.eks. gulerod, men husk glidecreme. Det er en god idé at have kondom på, når du bruger andet end dine fingre, fordi der kan være bakterier på som ikke skal op i endetarmen, da det kan starte en infektion.
Hvis du finder på andre ting at bruge, skal du vide det er vigtig at, formen ikke er for flad, spids eller har skarpe kanter. Og Husk at bruge kondom og meget glidecreme.
Håber du kan bruge svarene
med venlig hilsen Paw