Onani
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej er en dreng på 13 år der har onaneret 2 år og har hørt at man kan bruge glidecreme så det føltes mere rart, men jeg har jo ikke noget så vil spørge om noget sæbe eller shampoo kan bruget eller om det er usundt. Hilsen dreng

Svar:
Hej med dig
Det er rigtig fint, at du vil prøve noget nyt, når du onanerer, og det er helt rigtigt, at glidecreme kan være ekstra dejligt.
Hvis du ikke har mulighed for at købe glidecreme, så er der andre ting, der kan bruges. Jeg vil dog ikke råde dig til at bruge alle former for shampoo og sæbe, som du nævner. Hvis der er parfume i, kan det nemlig give irritation på og omkring pikhovedet, fordi det er et følsomt område. Noget shampoo og sæbe er uden parfume, og det er okay - men det er altid bedst med intimsæbe, som netop er beregnet til de intime områder.
Hvis det sviner for meget, så kan du onanere, imens du er i bad :-) så er det også lidt nemmere i forhold til at bruge shampoo eller sæbe.
Jeg håber, at du kunne bruge mit svar
De bedste hilsner
Anne