Onani
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej, jeg undskylder lige først for at jeg ikke er så godt til at stave. Jeg har en mega dejlig kæreste på 20, som er den helt rigtige. vi har nu været sammen i 3 måneder ca. Vi har snakkede lige frem og tilbage, om sex og om at sove sammen og blev enige om at vi ikke behøves at have sex, men lysten er der. jeg føler mig selv klar og har onaneret siden jeg var 10 (tror jeg nok.) Men min mor og far er meget imod det, de siger at jeg ikke om sove sammen eller have sex med en før jeg er 17 - 18 år. Og når jeg spøger hvorfor, siger de "sex er kun noget man har for at få børn." Er det okay at have sex og sove sammen med sin kæreste når man er 14, hvis man er klar til det? Ps. hvis det er så hjælp min kæreste og jeg til at få lov til at have sex og sove sammen.

Svar:
Hej med dig
Det lyder dejligt, du har det så godt med en fyr og det er helt normalt, at have lyst til sex i jeres alder. Men faktisk har dine forældre ret, i en del af det de siger.
Det er nemlig ulovligt for din kæreste at have et seksuelt forhold til dig, før du bliver 15 år. Det kan jeg godt forstå virker uretfærdigt, men loven er lavet for, at beskytte unge og det er også det din mor og far ønsker at gøre ved og sige du skal vente.
Som du skriver det, lyder det til at dine forældre er ok med at du har din kæreste på 20 og det tænker jeg er et godt udgangspunkt.  Så jeg tror det bedste du kan gøre er, at snakke med dem om hvad det er i orden dig og din kæreste gør, indtil du er gammel nok.
Jeg håber du kan bruge svaret
Med venlig hilsen Paw