Onani
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej cyberhus er det Normalt at når jeg har onaneret et minut så begynder mit hjerte at banke hurtigt og jeg bliver helt op at køre og min pik dunker frem og tilbage ville bare vide om det er normalt jeg syntes nemlig det er lidt ubehageligt.

Svar:
Hej med dig
Kan godt forstå du spekulere over om det er normalt og derfor er det godt at du skriver herind.
Når du onanere kan det godt være normalt at dit hjerte begynder at banke hurtigere og at du føler dig ’oppe at køre’, som du selv skriver. Det skyldes bl.a. at din puls stiger når du bliver erotisk stimuleret og fordi du også bevæger dig, hvilket kan få dit hjerte til at banke hurtigere. Når du onanere, specielt hvis du får en orgasme, frigives der nogle stoffer i hjernen, som kan gøre at man føler sig lidt høj og glad. Det kan på en måde sammenlignes med at dyrke motion, hvor du kan opnå nogle af de samme reaktioner og følelser.
I forhold til om det er normalt at din penis dunker, når du onanere, så er det forskelligt fra person til person hvor meget det kan mærkes. Normalt når en dreng får en orgasme så trækker musklerne omkring penis sig sammen og blodtilførslen til penis bliver større, og det kan mærkes som en dunken. Ud fra det du skriver, med at det føles lidt ubehageligt, så tænker jeg at det måske er det du kan mærke. Det er ikke meningen at det skal gøre decideret ondt og hvis det gør meget ondt, så kan det være at det er noget du skal snakke med din læge om. Men igen, jeg syntes at det du beskriver lyder som normale reaktioner fra din krop og ikke noget du umiddelbart behøver bekymre dig om.
Jeg håber du kan bruge mine svar, ellers er du meget velkommen til at skrive igen, enten i brevkassen eller på vores chat
Hilsen Ditte KL