Onani
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Davs. Jeg onanerer til piger fra min klasse og parralel klasser. Er det normalt.. Jeg var sammen med 2 venner her for en uge siden og vi lå i en giga seng.. Og vi så porno i tv. En af dem, lad os kalde ham JFN og jeg onanerede, men er det normalt eller helt sindsygt? Jeg har også sovet sammen med en veninde hvor jeg lå på gulvet og hun lå i sin seng og så aftalte vi at onanere mens vi tænkte på hinanden. Det var mega dejligt men var det normalt? Venlige hilsner Den frække ;-)

Svar:
Hej dreng, 13 år.
Som jeg læser det er der tre spørgsmål, alle om onani, men med lidt forskelle... Jeg vil prøve at nå igennem det jeg læser som det vigtige.
At du onanerer til fantasier om de piger du kender er helt normalt, det er dem der er i din omgangskreds og virkelige, så det vil være oplagt, noget jeg tror alle drenge kommer igennem.
At du har onaneret til porno sammen med en kammerat er heller ikke unormalt, det er nok en forskel omkring hvor privat man er anlagt, men igen er du helt normal.
Det med hende pigen kan jeg heller ikke se noget unormalt i, og så længe I begge synes det var en god oplevelse, så er det helt fint.
For lige at sige lidt generelt til alle spørgsmålene, så sker der det, nu, at din seksuelle udvikling fra barn til voksen er i gang, hvilket vil gøre at du kommer til at prøve nogle grænser af. I den sammenhæng er der rigtigt mange der prøver nogle ting som de overvejer om er normale, og langt langt det meste af det er helt normalt. Men vigtigere end normalt eller ej er at du og hvem du eventuelt gør det med føler jer trygge i det i gør, og får nogle gode oplevelser.
Hvis der er mere du vil vide, er du altid velkommen til at skrive igen.
Med Venlig Hilsen
-Sune