Onani
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej. Jeg har lige læst mit svar på et gammel spørgsmål, som jeg ikke lige havde set.
Men det er det, når jeg onanerer mister jeg lysten efter kort tid.
Jeg fik svar fra en der hed Mette, som skrev, at jeg kunne prøve at røre ved min klitoris, hvilket også er det jeg gør til porno. Men efter 5-10min, så mister jeg lysten. Og Tror måske, det er fordi, jeg allerede er kommet 1 gang?
Det porno jeg ser, er lesbisk porno. Da det tænder mig mest. Ikke fordi jeg er lesbisk. Men ja, kan man kun komme én gang når man onanerer? Når jeg kommer, er det så dejligt at jeg sådan "ryster" en gang, og så er det ovre.
Jeg er 13år nu (har fødselsdag idag)

Svar:
Kære dig.
Hvor er det fedt, du sådan vender tilbage og læser dine svar:-) og endnu mere fedt, at du skriver herind igen.
Det er med onani, som det er med sex - øvelse gør mester:-) og det er jo ikke den værste træningslejr at havne i:-) Det er meget forskelligt fra person til person, hvor mange gange man kan komme? om man overhovedet kan komme? og hvordan orgasmen så føles er også forskelligt. I din beskrivelse lyder det til, at du efterhånden har lært din krop ret godt at kende, og at du har en god fornemmelse af hvordan en orgasme er hos dig. Den måde din orgasme er på nu, vil formentlig forandre sig igennem tiden - det er bare kroppens fantastiske sprog. Når man onanere, kan man sagtens opleve at lysten pludselig forsvinder, og det samme kan man opleve ved sex. Det du måske kan forsøge, er at flytte fokus tilbage til den porno du ser, skifte porno eller forsøge ligeså stille at røre ved dig selv igen, sådan at du ikke presser kroppen til orgasme, men blot lader kroppen finde vejen selv. En god øvelse når man gerne vil have dejlige orgasmer, kan netop være at give kroppen tid til at opbygge lyst og intensitet- netop ved at starte stille og roligt og acceptere kroppens tempo. Ofte kan man tro, at det blot er ren berøring, af klitoris der skal til, men den kan godt blive lidt overstimuleret, sådan at det slet ikke føles behageligt længere eller udløser orgasme.  Og nogen gange -  Ja så kommer der bare ikke lige den fantastiske orgasme, man gerne ville have, sådan er kroppen bare:-)
Jeg håber du kunne bruge mit svar, og ellers ved du hvor brevkassen er:-) Et andet sted, hvor du også kan finde god information om unge og seksualitet er sexlinen.dk
Og hey tillykke med din fødselsdag, og forsæt det gode arbejde med udforskningen af din krop! meget viden tyder på, at netop onani er med til at forbedre menneskets seksualitet og selværdsfølelse - for ikke at tale om alle de dejlige stoffer som hjernen frigiver under onani. God fornøjelse:-)
Bedste hilsener
Mette