Onani.
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej jeg er en dreng på 13 år. Jeg har gået længe og tænkt på hvorfor man føler mig sådan tiltrukket af piger. Kan i hjælpe mig med mit spørgsmål?

Svar:
Hej med dig
Det er et rigtig godt spørgsmål du stiller og jeg vil prøve, at svare på det så godt jeg nu kan.
Du er 13 og det er faktisk en alder, hvor man tit begynder at få en meget stærk følelse af, at være tiltrukket af piger. Det er fordi, at ens krop i den alder er begyndt, at lave masser af hormoner som farer rundt inde i ens krop og gør at man bliver tiltrukket af piger eller drenge. Det er altså en helt normal del af livet og man mener det er fordi det er naturens måde, at gøre klar til at man kan forelske sig og få børn sammen med en pige.
Men der kan også være andre ting som kan være skyld i, at man føler sig tiltrukket af en anden person. F.eks. hvis man føler man passer godt sammen med den anden person og har det sjovt sammen. Der er fordi mennesket er meget socialt, så derfor kan man få en følelse af, at man har lyst til og være sammen hele tiden.
Du kan læse lidt mere om det, på dette link.
Jeg håber du kan bruge svaret
Med Venlig Hilsen Paw